چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 42

مظفری: علیرغم تلاش فراوان هنوز “صندوق حمایت از توسعه کشاورزی لارستان” راه اندازی نشده است

چندی پیش معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از فعالیت ۲۳ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با سرمایه ۸۵۰ میلیارد ریال در این  استان…

چندی پیش معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از فعالیت ۲۳ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با سرمایه ۸۵۰ میلیارد ریال در این  استان خبر داد. این موضوع  و سرمایه قابل توجه ۸۵۰ میلیارد ریالی آن خبرنگار میلاد لارستان را بر آن داشت تا  آخرین وضعیت این صندوق را در منطقه لارستان از معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان جویا شود.  مظفری در مصاحبه با میلاد لارستان در این خصوص اظهار داشت:

از ابتدای سال ۹۶ و با اعلام مدیریت محترم هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی فارس فعالیت ها و پیگیری های مربوط به تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی لارستان آغاز شد. بر همین اساس چندین مرحله در این خصوص مدنظر قرار گرفت. در اولین مرحله  گزارش های طرح های مختلف با برآورد ریز ارزش تولیدات کشاورزی یکساله بهره برداران کلیه زیر بخش های کشاورزی شامل زارعین،باغداران،دامداران سبک سنتی،دامداران سبک و سنگین صنعتی و سنتی،مرغداران،گلخانه داران،تشکل های کشاورزی  ارزیابی و طبق فرمول هایی خاص قدرالسهم هر شخص حقیقی و حقوقی فعال در بخش کشاورزی محاسبه  گردید.

در مرحله دوم ارزش تولیدات یکساله کل بهره برداران تحت پوشش هر مرکز جهاد کشاورزی تهیه و محاسبه شد و در مرحله سوم هر  طرح آماده شده و در یک جلسه در محل مدیریت هماهنگی ترویج از آن طرح  دفاع گردید.

در گام چهارم جلسه ای با حضور بهره برداران منتخب از بخش و مناطق شهرستان و با حضور مهندس نظری مدیر توسعه عملیات و بهبود عملکرد شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهرستان جهت توجیه هر طرح و انتخاب هیئت موسس برگزار گردیده و هیئت موسس انتخاب و به استان معرفی شدند،همچنین دو نفر از هیئت موسس به همراه مدیر وقت جهاد کشاورزی شهرستان بعنوان نماینده دولت در صندوق شهرستانی جهت افتتاح حساب موقت مشترک صندوق در شرف تاسیس به بانک کشاورزی معرفی و افتتاح حساب انجام گرفت.

درمرحله پنجم  قدرالسهم هر بهره بردار حقیقی و حقوقی جهت عضویت در صندوق طی نامه هایی از طریق مراکز جهاد کشاورزی با ذکر مهلت قانونی عضویت به آنان اعلام گردید. همچنین جلساتی با اعضای شوراهای اسلامی،دهیاری ها و بخشداری ها و همچنین با فرماندار ویژه لارستان جهت ارائه و توجیه طرح در سال های ۹۶ و۹۷برگزار شد.

 متاسفانه با وجود پیگیری های فراوان و تلاش همکاران در مراکز خدمات تاکنون استقبالی از سوی بهره برداران کشاورزی در جهت تامین آورده سهم بهره بردار صورت نگرفته و این صندوق در شهرستان راه اندازی و فعال نشده است البته این معاونت مجدانه پیگیر راه اندازی این صندوق در شهرستان می باشد تا همه بهره برداران بخش کشاورزی بتوانند از مزایای این صندوق بهره مند شوند

مدیر جهاد کشاورزی لارستان  در خصوص تشکیل صندوق های خرد اعتبار زنان روستایی نیز اظهار داشت:

در لارستان طی سالهای گذشته ۲صندوق خرد اعتبار زنان روستایی در روستاهای دهکویه(شامل زنان دهکویه،کورده و بریز) و آبکنه بیرم تشکیل شده بود. طی سالهای ۹۶تا۹۸با تشکیل جلسات توجیهی و کلاس های ترویجی در تمام روستاهای متقاضی تشکیل صندوق شهرستان تعداد ۱۵صندوق تشکیل و راه اندازی شد.

هر صندوق با تعداد ۳۰نفر از زنان روستایی با سن ۱۸تا۶۰سال و با آورده اولیه و واریزی ماهیانه مصوب خود اعضا تشکیل و پس از شناسایی ظرفیت های ایجاد یا توسعه اشتغال های کوچک روستایی در حوزه زنان نسبت به اعطای تسهیلات به اعضا تحت نظر کارشناس امور زنان روستایی مراکز جهاد کشاورزی از محل صندوق اقدام می گردد.

لازم به یاد آوری است که طی دو سال گذشته با پیگیری های بعمل آمده جهت جذب تسهیلات اشتغال از محل صندوق کاآفرینی امید شهرستان ۸صندوق موفق به اخذ تسهیلات ۴۰۰میلیون ریالی شدند.در این زمینه رایزنی ها و فعالیت جهت اخذ تسهیلات سایر صندوق ها ادامه دارد.

اهم فعالیت زنان روستایی عضو صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی شامل پرورش دام سبک و سنگین،پرورش مرغ بومی،تولید ترشیجات،تولی شیرینی و نان محلی،خیاطی و بافندگی،حصیر بافی،فروشگاه های کوچک،تولید و فروش سبزیجات،خشک کردن سبزیجات و…می باشد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۸:۱۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مظفری: علیرغم تلاش فراوان هنوز “صندوق حمایت از توسعه کشاورزی لارستان” راه اندازی نشده است”

  1. ناشناس گفت:

    فقط حرف، عمل پس چی؟!

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین