یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 26 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

افتتاح نخستین آموزشگاه تخصصی فرش در لارستان

نخستین آموزشگاه تخصصی فرش در لارستان افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان، نخستین آموزشگاه تخصصی فرش در لارستان آغاز به کار کرد. این آموزشگاه فنی و حرفه ای که با…

نخستین آموزشگاه تخصصی فرش در لارستان افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان، نخستین آموزشگاه تخصصی فرش در لارستان آغاز به کار کرد.

این آموزشگاه فنی و حرفه ای که با مجوز رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است، هنرهای بافت قالی، گلیم و گبه، حجم بافی، چهره بافی و تاپستری به هنرجویان آموزش داده می شود.

در حاشیه این مراسم، شهردار لار با حضور در جمع خبرنگاران گفت: از این هنر ایرانی و تولید بومی با تصاویر اماکن تاریخی، مذهبی و نمادهای شهری لار، حمایت می کنیم.

همچنین رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان، با بیان اینکه خوشبختانه علاوه بر مردم لارستان هنرجویانی از شهرستان‌های همجوار برای فرا گرفتن این هنر ارزشمند و ماندگار استقبال کرده‌اند، اظهار داشت: وجود مربیان مجرب این آموزشگاه و همچنین مواد اولیه مرغوب بویژه پنبه با کیفیت لارستان می تواند زمینه گسترش و صادرات این صنعت را فراهم آورد.

حجت‌ ایزدمهر با بیان اینکه این مرکز آموزشی در شهرجدید لار روبروی مسجد امام حسین(ع) قرار دارد، افزود: در حال حاضر ۲ مربی کار خود را در این آموزشگاه شروع کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این آموزشگاه انواع فرش و گلیم حتی بافت‌های خاص فرش که کمتر بافته می‌شود، به هنرجویان آموزش داده می‌ِشود، تصریح کرد: در پایان دوره به هنرجویان مدرک معتبر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اهدا می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای لارستان با اذعان به اینکه محدودیت سنی برای شرکت هنرجویان در دوره‌های آموزشی وجود ندارد، ادامه داد: فروش در حوزه آموزش نیست ولی با توجه به وجود محصول نهایی، فروش و کار سفارشی هم در حال حاضر انجام می‌شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین