شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

همایش وحدت انقلابی در اوز برگزار شد

  همایش وحدت انقلابی با حضور اسماعیل محبی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، مردم و مسئولین شهرستان، امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن در مسجد مصلی برگزار شد. به گزارش میلاد…

 

همایش وحدت انقلابی با حضور اسماعیل محبی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، مردم و مسئولین شهرستان، امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن در مسجد مصلی برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اوز امروز، دکتر اسماعیل محبی پور معاون سیاسی انتظامی استانداری فارس، سلام دکتر ایمانیه استاندار فارس را ابلاغ کرد و گفت: علمای منطقه و مردم از هوای نفس گذشتند تا وحدت بر منطقه حکمفرما باشد.

محبی پور با اشاره به سختان مقام معظم رهبری در سال ۸۷ در لارستان گفت ایشان فرمودند: «ملت ایران یک ملت و یک پارچه و ید واحد است و همه خواهران و برادران را به وحدت تاکید می کنم. در منطقه لارستان برادری بین مردم شیعه و سنی برادری تحسین برانگیز است.»

معاون سیاسی استانداری گفت: جامعه ای راه سعادت را می تواند طی کند که اجزای آن در هم‌تنیده باشد. مهم ترین عامل وحدت دینی است. اهل شیعه و سنی شیرازه وحدت آفرین را ساختند. هر حنجره ای که بر اختلاف بدمد، حنجره شیطان و دشمن است.

کشور ایران دشمن دارد زیرا در ۴ راه ارتباطی است، مهد تمدن بوده و داشته های زیادی دارد. در دفاع مقدس مردم جانانه ایستادند و پس از آن نیز با اهرم فشار مقاومت کرد.

انقلاب ما انقلاب اسلامی بود. مردم وقتی ظلم و فساد را دیدند و فهمیدند اسلام موضوعیتی نداشت، قیام کردند و انقلاب به پیروزی رسید.این حرکت وحدت آفرین پس از ۴۳ سال از ایران کشوری مقتدر ساخت.

سخنران ویژه مراسم خاطر نشان کرد: ما وحدت حول ریسمان الهی را توصیه می کنیم و باید در مسیر الهی وحدت داشته باشیم. وحدت انقلابی یعنی همگرایی با ضابطه. در این وحدت ما مرزبندی و شاخص داریم.

اهل سنت و شیعه واقعی خود را از تفکرات افراطی و تفرقه انگیز مبرا می دانند. بین وحدت و‌انقلابی گری رابطه معنادار وجود دارد و محصول آن جامعه قوی و کارآمد است. در وحدت انقلابی همه به دنبال حل مسایل مردم هستند. نگاه های تفریطی بدون مرزبندی گذاشته می شود و نگاه های افراطی وحدت شکن نیز کنار می رود.

محبی پور ۵ معیار انقلابی گری از نگاه رهبر معظم انقلاب را شامل: پایندی به مبانی اساسی انقلاب، هدفگذاری معیارهای انقلاب، پایندی به استقلال، حساسیت در مقابل دشمن و اهداف آن ها و تقوای دینی و سیاسی بر شمرد.

معاون استانداری در پایان گفت: امروز پروژه هایی که با همت مردم و مسئولین در شهرستان اوز اجرا شده افتتاح می کنیم. در استان ۸۰۰ پروژه با اعتباری معادل ۷ هزار میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح شده است. دنیا فهمیده است باید ایران انقلابی و اسلامی را بپذیرند.

در ابتدای مراسم فضل الله سلمانپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اوز ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان، دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت. وی افزود: به همت علما، مسئولین و مردم شیعه و سنی در منطقه در کنار هم با آرامش زندگی می کنند. سلمانپور از شهید بهرام مبارکی شهید شاخص استان فارس به نیکی یاد کرد و اقدام نوجوان اوزی تبار محمد العوضی ساکن کویت که از ادامه رقابت ورزشی با نماینده اسرائیل خودداری کرد، ستود.

شیخ محمد صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اوز به نیابت از شیخ قاضی زاده امام جمعه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و افزود: در این ۴۳ سال با آسیب و چالش های زیادی مواجه بودیم اما دشمنان به اهداف خود دست نیافتند. ما باید سنگرها را نگه داریم و مهم ترین سنگر خانواده است و باید فرزندانی تربیت کنیم که حافظ عزت و اقتدار ما باشند.

قرآن در سوره آل عمران به اخوت و برادری همراه با همدلی می پردازد. خدا اهل کتاب و اهل ایمان را خطاب می دهد و می فرماید: ای مومنین حق تقوا را رعایت کنید و همراه و همدل بودن و پرهیز از اختلاف باید مراعت شود. علما، مسئولین و فعالان اجتماعی باید حق تقوا رعایت کنند و زمانی که بتوانند از هوای نفس عبور کنند و به مصالح ملی و منطقه ای بیاندیشند، می توانند موفق شوند.

قاری مراسم شیخ عرفان صدیقی و مجری امیرحسین جمالی بودند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین