شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تذکری دوباره به مسئولین / ارتقای دانشکده علوم پزشکی لارستان از حرف تا عمل؟!

برای اینکه مسیر ارتقای دانشکده علوم پزشکی هموار شود باید رشته پزشکی و چند رشته دیگر در لارستان ایجاد گردد سپس نسبت به ارتقاء اقدام شود.

در تاریخ دوشنبه ۱۹ آبان ۹۹  دکتر کشتکاران معاون وقت آموزشی دانشکده علوم پزشکی لارستان، طی مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کردند: برای ارتقای دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه علوم پزشکی نیاز به ایجاد دانشکده سوم در شهرستان است که در حال پیگیری هستیم.

 در سفر دکتر نمکی به لارستان در سال ۱۳۹۸ طی سخنانی که در سالن بیمارستان امام رضا(ع) لار انجام دادند ضمن حمایت از ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه اظهار داشتند: برای اینکه مسیر ارتقای دانشکده علوم پزشکی هموار شود باید رشته پزشکی و چند رشته دیگر در لارستان ایجاد گردد سپس نسبت به ارتقاء اقدام شود.

فراموش نمی کنیم که پس از استقلال دانشکده علوم پزشکی لارستان در سال ۱۳۹۲ از شیراز در جلسه شورای معاونین دانشکده با حضور نماینده وقت مجلس یکی از اقدامات مهم معاونت آموزشی،  آموزشی کردن بیمارستان امام رضا(ع) و همچنین ایجاد رشته های متنوع مثل دندان پزشکی و… بود که متٲسفانه پس از گذشت سالها از تصمیم گیری در جلسه [نه در دوره مسئولیت دکتر کریمی و نه بعد از آن، تصمیمات محقق نشده، اکنون هم دکتر سلمان پور با تلاش های مستمری که در حال انجام دادن آن است، امیدواریم به این مهم عنایت فرموده و خواسته بحق مردم را در ریل توسعه و تعالی قرار دهند] ، همچنین نمی دانیم که پس از سفر وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی به لارستان در سال ۹۸ سرانجام رشته های پیشنهادی به کجا انجامید؟! (که امیدواریم این مهم نیز با تلاش و پیگیری جامه عمل پوشد.)

اما براساس اطلاعات دریافتی در شهرستان گراش که به شدت پیگیر ارتقاء دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی هستند فعالیت های دوچندانی مانند چند جلسه در تهران ،شیراز،جهرم ، کیش و گراش بوده ایم که بر اساس شنیده ها به دنبال توافق بادانشگاه های علوم پزشکی شیراز ، جهرم و کیش جهت راه اندازی رشته های دندانپزشکی و احتمالا رشته پزشکی عمومی بصورت پردیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم  یا شیراز یا کیش هستند.

اخیرا هم در سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به لارستان از ایجاد رشته های پزشکی و داندانپزشکی به صورت مشترک در لارستان و گراش اعلام آمادگی نمودند.

امیدواریم مسئولین لارستان خصوصا دانشکده علوم پزشکی لارستان، متوجه این موضوع باشند که با تمام شاخص های پیش بینی شده ضمن احترام به توسعه علوم پزشکی منطقه ،ارتقاء دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه در تراز لارستان بوده و باید در این خصوص با اقدامات عملی، در حد حرف و شعار بر زمین نماند.

محمد مظفری-  با تصرف

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “تذکری دوباره به مسئولین / ارتقای دانشکده علوم پزشکی لارستان از حرف تا عمل؟!”

  1. ارکارکنان شبکه اوز گفت:

    مسولین علوم پزشکی لارستان باید برای ارتقا باید به توسعه دانشکده بهداشت شهرستان اوز بیش ازین برسند و رشته های آنرا افزایش وارتقای دهند شبکه بهداشت و درمان اوز هم تجهیزات وامکاناتی ندارد باید بیشتر رسیدگی شوند

  2. قابل توجه مسولین علوم پزشکی. لارستان گفت:

    به قرار اطلاع از طرف دانشکده علوم پزشکی گراش در اوز فعالیت میشود که به علت نزدیکی وبعد مسافت میشود شبکه بهداشت و درمان اوز را در زیر مجموعه گراش قرار داد وقول دادن تجهیزات وپزشکان متخصص ثابت و.دستگاه سی تی اسکن و…… را تهیه نمایند تا بهداشت و درمان ودانشکده بهداشت اوز را جلب و دانشکده گراش. را به دانشگاه ارتقا دهند

  3. دلسوز گفت:

    به زودی مجوز رشته پزشکی برای گراش و لار صادر و تا دو سال آینده هر دو دانشکده تبدیل به دو دانشگاه علوم پزشکی میشه

  4. ناشناس گفت:

    غیر از افزایش رشته ها و دانشکده، افزایش شبکه های بهداشت و درمان هم موثر است چون معمولا شبکه ها در شهرستان ها هستند حال اگر زودتر شبکه بهداشت جویم نیز تشکیل شود و به بیرم هم شبکه بهداشت دهند مانند بخش های مشهد مرغاب (قادرآباد) ، کامفیروز و علامرودشت که هرسه با جمعیت مشابه بخش بیرم شبکه بهداشت و درمان دارند ، متاسفانه سایت دانشکده علوم پزشکی لار بعد از دوسال از افتتاح شبکه اوز هنوز این مورد اضافه نکرده باید مانند بقیه دانشگاه های علوم پزشکی یک قسمت به نام شبکه های بهداشت باشد شما در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فهرست شبکه ها غ ببینید و سه بخش مورد نظر و جمعیت آنها را و مقایسه کنید با سایت دانشکده علوم پزشکی لار

  5. کارشناس. بهداشت محیط. لاری گفت:

    مسولان علوم پزشکی لارستان باید کوشش کنند که رضایت مندی مردم وبهداشت ودرمان شهرستانهای. خنج. و. اوز را جلب نمایند در غیر این صورت برای ارتقای دانشکده. لارستان با مشکلات روبرو خواهند شد. زمزمه های از ما رضایتی مسولان این شهرستان ها دیده میشود آنها خواهان گرفتن تجهیزات وامکاناتی بیشتر پزشکی از طرف. لارستان هستند که مطالبات به حقی هم است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین