جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

بارندگی های تابستانه؛ جفت گیری حیوانات در منطقه حفاظت شده هرمود را به جلو انداخت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان فارس گفت: امسال فصل جفت گیری و سرمستی وحوش منطقه حفاظت شده این شهرستان زودتر از موعد شروع شده است. به گزارش میلادلارستان به…

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان فارس گفت: امسال فصل جفت گیری و سرمستی وحوش منطقه حفاظت شده این شهرستان زودتر از موعد شروع شده است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا خدا نظر انصاری  اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی در آغاز زودهنگام سرمستی حیات وحش، بارندگی های تابستانه(چهل پسین) و پراکنش مناسب بارش ها و همچنین سرسبزی و خرمی بوته ها و درختچه ها و کنارهای موجود در منطقه حفاظت شده است .

انصاری ابراز داشت: این زمان و در فصل سرمستی (مستون) وحوش در مناطق حفاظت شده درگیری های خونین و حتی مرگباری بین قوچ ها و همچنین پازن ها رخ می دهد.

وی گفت: این نبرد خونین میان پازن ها و قوچ ها برای بقای تولید مثل ادامه دارد و در این فصل قدرتمندترین قوچ ها پس از پیروزی بر رقبای خود گله هایی بین ۲۰ تا ۵۰ راس میش و بز را به دست آورده و با تغییر رنگ و ترشح هورمون خودنمایی می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان یادآور شد: فصل جفت گیری که حدود ۱۵ تا ۲۰ روز طول می‌کشد، و در هفته دوم بهمن ماه بعد از ۵ ماه آبستنی و جدا شدن گله های نر و ماده، شروع به زایش می‌کنند.

نصاری گفت: قوچ و میش لارستان با وزن ۴۰ تا ۴۵ کیلوگرم کوچک‌ترین و منحصر به فردترین گونه قوچ دنیا است که در منطقه حفاظت شده “هرمود” لارستان زیست می‌کند. وی بیان کرد: منطقه حفاظت شده هرمود لارستان زیستگاه حیواناتی مانند پلنگ، کاراکال، گربه وحشی، گربه شنی، کفتار، گرگ و غیره است، و “جبیر” نوعی آهوی کمیاب و در معرض خطر است که بیشترین تعداد آن در منطقه لارستان زیست می‌کند.

انصاری ادامه دد: هوبره ، پلیکان خاکستری و درنا که در فصل سرما از سیبری به منطقه لارستان مهاجرت می‌کنند و حفظ نسل آنها مورد حمایت جهانی هستند در این منطقه حفاظت شده زیست می کنند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین