پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

لارستان؛ دارای کمترین آمار بارش باران در فارس

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت :سپیدان با حدود ۱۵۱ میلی متر بیشترین میزان بارندگی پاییزی داشته و لارستان هم با حدود ۱۱ میلی متر کمترین میزان بارش داشته است. به…

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت :سپیدان با حدود ۱۵۱ میلی متر بیشترین میزان بارندگی پاییزی داشته و لارستان هم با حدود ۱۱ میلی متر کمترین میزان بارش داشته است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اول فارس ، اداره کل هواشناسی فارس اعلام کرد: میانگین بارندگی فارس از اول مهره ماه ۱ ۱۴۰ تا ۳۰ آذرماه همین سال نسبت به آمار بلند مدت ۲۷ درصد کاهش داشته و حداقل دمای هوا نسبت به بلند مدت ۲ درجه و حداکثر دما هم یک و چهاردهم درجه افزایش نشان می دهد.

مدیرکل هواشناسی استان در این ارتباط گفت: میانگین بارندگی استان از اول مهر تا ۳۰ آذرماه سال جاری ۵۷ میلی متر ثبت شده این در حالی است که میانگین بلند مدت مشابه در فصل پاییز ۷۸ میلی متر بوده است که کاهش ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش ،همچنین مجموع بارانی که در شیراز باریده است در سال زارعی جاری حدود ۱۲۵ میلی متر است که نسبت به بلند مدت مشابه ۹ میلی متر کاهش ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گفت :سپیدان با حدود ۱۵۱ میلی متر بیشترین میزان بارندگی پاییزی داشته و لارستان هم با حدود ۱۱ میلی متر کمترین میزان بارش داشته است.

میانگین دمای هوای فارس در پاییز سال جاری نسبت به بلند مدت مشابه یک و هفت دهم درجه افزایش نشان می دهد که بیشترین دما مربوط به شهرستان مُهر با دمای ۳۱ درجه گزارش شده و شهرستان اقلید با ۱۷ درجه کمترین دما گزارش شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۵:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین