دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

فاطمه زهرا(س) مورد احترام اهل تسنن است

میلاد لارستان: حجت الاسلام سیدعلی اصغر موسوی لاری(ره) با ابراز خرسندی از وحدت اهل تسنن و تشیع منطقه لارستان و احترام متقابل آنها به یکدیگر، افزود: فاطمه زهرا(س) و فرزندان بزرگوارشان در منابع معتبر اهل سنت، مورد ارج و احترام هستند.

حجت الاسلام سیدعلی اصغر موسوی لاری(ره) با ابراز خرسندی از وحدت اهل تسنن و تشیع منطقه لارستان و احترام متقابل آنها به یکدیگر، افزود: فاطمه زهرا(س) و فرزندان بزرگوارشان در منابع معتبر اهل سنت، مورد ارج و احترام هستند.

به گزارش میلاد لارستان؛ صبح امروز طی آئین باشکوهی، مراسم بزرگداشت سومین سال رحلت آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری(ره) با حضور جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش، علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، حجت الاسلام سیدمختار موسوی امام جمعه لارستان، فرزندان آن مرحوم و اقشار مختلف مردم قدرشناس لارستان در حسینیه اعظم شهر لار برگزار شد.

در این مراسم، علاوه بر قرائت قرآن و فاتحه برای آن عالم وارسته، حجت الاسلام سیدعلی اصغر موسوی لاری(ره)، فرزند برومند آیت الله سید مجتبی موسوی لاری(ره) در سخنانی با تقدیر از قدرشناسی مردم فهیم و متدین لارستان در ارج نهادن به جایگاه عالمان دینی، گفت: اگر انسان شخصیت شناسی کند، به این اصل پی می برد که ائمه معصومین(ع) متعلق به زمان و مکان خاصی نیستند.

وی در پاسخ به شبهه ای که اهل بیت(ع) در زمان خاصی آمده اند و به تاریخ پیوسته اند، افزود: ائمه اطهار(ع) بدلیل آنکه به ریسمان توحیدی و الهی وصل هستند، هیچگاه کهنه نمی شوند و آنان نوری هستند که خاموش نخواهند شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه توحید، اصل اولیه اعتقاد ماست، تصریح کرد: اگر اهل بیت(ع) را می ستاییم بدلیل آن است که آنها در توحید الهی غرق و جاودانه شده اند.

حجت الاسلام موسوی لاری با تأکید بر اینکه شناخت بهتر نسبت به فاطمه زهرا(س) باعث می شود نوع عزاداری ها و گریه ما به اهل بیت(ع) تغییر یابد، خاطر نشان کرد: اشکی که ما می ریزیم نباید از روی ترحم باشد.

وی با برشمردن انواع گریه، ادامه داد: انسان اهل رشد است و اگر در پی شناخت اهل بیت باشد، درجه اشک خود را بالا می برد.

فرزند مرحوم سیدمجتبی موسوی لاری(ره) با ابراز خرسندی از وحدت اهل تسنن و تشیع منطقه لارستان و احترام متقابل آنها به یکدیگر، افزود: فاطمه زهرا(س) و فرزندان بزرگوارشان در منابع معتبر اهل سنت، مورد ارج و احترام هستند.

وی مرحوم سیدمجتبی موسوی لاری(ره) را به دلیل توحیدی بودن، مبلغ دین خدا بودن، داشتن درک صحیح از دریای بی کران اهل بیت(ع) و خدمت به مردم به خاطر خدا را از جمله دلایل ماندگاری نام آن عالم وارسته دانست و گفت: حضرت آیت الله موسوی لاری و آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) به دنبال الفاظ و القاب نبودند و به همین دلیل مردم با آنها احساس راحتی و صمیمت می کردند و آنان را با نام “آقا مجتبی” و “آقای گپ یا بزرگ” می شناختند.

حجت الاسلام موسوی لاری با بیان اینکه مرحوم آقا مجتبی با تأسیس موسسه ای علمی، آثار تألیفی خود را با ترجمه به ۳۰ زبان زنده دنیا به تبلیغ توحید، نبوت و نورانیت اهل بیت(ع) پرداخت و در این راه هیچ دلهره ای نداشت، تصریح کرد: آن عالم بزرگ، علاوه بر تبلیغ دین مبادرت به حل مشکلات مردم در زمینه ای اجتماعی، مشاوره ای، حل اختلاف و غیره می پرداخت و از هیچ کمکی دریغ نمی کرد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین