چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 20

افزایش تعداد مراکز دارای واحد دندانپزشکی از ۱۸ به ۲۶ مرکز

کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان از افزایش تعداد مراکز دارای واحد دندانپزشکی از ۱۸ به ۲۶ مرکز خبر داد. به گزارش میلاد لارستان…

کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان از افزایش تعداد مراکز دارای واحد دندانپزشکی از ۱۸ به ۲۶ مرکز خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان اسرا دامن کشان اظهارداشت: بدون سلامت دهان و دندان، سلامت عمومی بدن تامین نمی شود؛ گرچه بیماریهای دهان قابل پیشگیری است ولی به علت عدم توجه لازم به مراقبت صحیح و منظم بیش از ۹۰ درصد مردم کشور به درجات مختلفی از بیماریهای دهان و دندان مبتلا هستند.

وی تصریح کرد: ارتقاء شاخص‌های سلامت دهان منحصراً از طریق گسترش خود مراقبتی و پیشگیری میسر است و هزینه خدمات دندانپزشکی برای اکثر مردم جامعه قابل خریداری نبوده و همین امر باعث از دست رفتن زودهنگام دندان‌ها می‌شود.

کارشناس مسوول بهداشت دهان ودندان معاونت بهداشت بیان داشت: بدیهی است که ابتلا به بیماری‌های سیستمیک نیز هزینه بسیار گزافی را به خانواده و دولت تحمیل می کند؛ بنابراین طرح تحول نظام سلامت دهان و دندان از طریق طرح دندان پزشک خانواده می‌تواند به طور واقعی و عملی موجبات ارتقاء سلامت عمومی را در گروه‌های هدف جامعه روستایی و شهرهای زیر ۲۰۰۰۰ نفر، فراهم آورد که این مهم با هدف ریشه کن کردن تدریجی پوسیدگی دندان و بیماری های لثه در بین کودکان زیر ۱۴ سال از سال ۱۳۹۳ آغاز شده تا عصر جدید ایرانی با کودکان بدون پوسیدگی دندان و بیماری های لثه تا سال ۱۴۰۴ پدید آید.

وی اهداف واحد بهداشت دهان و دندان را شامل ارتقای شاخص سلامت دهان ودندان کشور، ارتقای آگاهی در زمینه سلامت دهان و دندان عموم مردم با اولویت گروه هدف، دسترسی آسان مردم به خدمات سلامت دهان و دندان برشمرد.

کارشناس مسئول بهداشت دهان ودندان گروه هدف برنامه بهداشت دهان ودندان را شامل ۱-زنان باردار و شیرده۲- کودکان از بدو تولد تا ۶ سالگی۳- کودکان ۱۴-۶ ساله را بیان داشت.

وی عنوان کرد : از سال ۹۳ با شروع طرح تحول سلامت، مجموع مراکز دارای واحد دندانپزشکی تحت پوشش این دانشکده از ۱۸ مرکز به ۲۶ مرکز با هدف دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی ارتقا یافته که با توجه به نیاز مردم و جمعیت تحت پوشش به صورت تمام وقت و پاره وقت فعال است.

اسرا دامن کشان عملکرد واحد بهداشت دهان و دندان انجام آموزش بهداشت دهان و دندان و معاینات دانش آموزی و فلوراید تراپی رایگان در مدارس ابتدایی _ تهیه و توزیع رایگان مسواک انگشتی جهت کودکان زیر ۲ سال _تهیه و توزیع رایگان وارنیش فلوراید جهت کودکان ۳تا ۵ سال _ اجرای طرح عاری از پوسیدگی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی _آموزش بهداشت ،معاینه و توزیع مسواک و خمیر دندان در مناطق محروم ( اردوی جهادی) _تجهیز کلیه مراکز شهری و روستایی جهت ارائه بهتر خدمات برشمرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خدمات رایگان دندانپزشکی ( معاینه، کشیدن ، ترمیم، فلورایدتراپی، عصب کشی دندان شیری ، فیشورسیلانت و جرمگیری) ارائه شده در سال ۱۴۰۱ در سه شهرستان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان بالغ بر ۳۰۰۰۰۰۰۰ میلیارد ریال بوده است. کماکان ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی در مراکز روستایی وشهرهای زیر بیست هزار نفر به صورت رایگان ودر مراکز شهری با تعرفه بیمه جهت گروه هدف در حال اجرا می باشد. اکنون بهترین فرصت جهت دریافت کلیه خدمات دندانپزشکی گروه هدف است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۶:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین