چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

پیش‌بینی افزودن رشته‌های جدید برای علوم پزشکی لارستان در افق ۱۴۰۸

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه امسال رشته مهندسی مواد غذایی در مقطع کارشناسی و رشته ارشد اورژانس به رشته های دانشکده اضافه شده است، گفت: در…

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه امسال رشته مهندسی مواد غذایی در مقطع کارشناسی و رشته ارشد اورژانس به رشته های دانشکده اضافه شده است، گفت: در افق ۱۴۰۸ طی سال های آینده رشته های مختلفی به دانشکده اضافه خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان، رامین اقتداری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی لارستان از سال ۸۸ مجوز اولیه آن اخذ و از سال ۹۱ شروع به کار کرده و از سال ۹۲ مستقل شده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۴ بیمارستان، بیش از ۴۰ واحد مرکز خدمات سلامت و بیش از ۸۰ خانه بهداشت و حدود ۲۶ پایگاه اورژانس تحت پوشش این دانشکده قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرسنل این دانشکده حدود ۲۶۰۰ نفر است که یک چهارم آن نیروهای شرکتی هستند و یکی از معضلات ما تعداد زیاد نیروهای شرکتی است، افزود: متوسط نیروهای شرکتی در سطح کشور ۱۳ درصد است در حالیکه دانشکده علوم پزشکی لارستان از ۲۵ درصد نیروهای شرکتی تشکیل داده است.

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان با اذعان به اینکه طی امسال بودجه دانشکده ۴۳۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: نکته مثبت بودجه دریافتی های عمرانی بوده که باعث شده پروژه های تملکی ما با وضعیت خوبی روبرو باشد.

این مسئول با بیان اینکه در فاز بهداشت ما دارای ۳۸ پروژه هستیم که بالای ۹۰ درصد این پروژه ها تا دهه فجر به نتیجه خواهد رسید، ادامه داد: در بحث پروژه پردیس علوم پزشکی لارستان که سال ۱۴۰۰ کد آن اخذ شد و در بودجه امسال دارای ردیف اعتباری شده است امیدواریم اعتبارات دولتی آن بخوبی اخذ شود.

وی درباره جذب منابع انسانی جدید، عنوان کرد: دو آزمون استخدامی در پیش رو داریم که طی آن محموعا بالای صد نفر جذب پرسنل در بخش های مختلف خواهیم داشت که این آزمون ها از طریق جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

اقتداری با بیان اینکه در بحث جدایی شبکه بهداشت خنج از لار از دیدگاه معاونت توسعه تا پایان امسال امور شهرستان خنج با ماست و برای سال جدید باید دید بودجه به چه صورت برنامه ریزی می‌شود، یادآور شد: باید در واقع تعیین تکلیف نهایی صورت پذیرد و این اتفاق تا آذرماه امسال مشخص خواهد شد که در سال جدید چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی با اذعان به اینکه بنظر فنی و از دیدگاه ما این جدا شدن به نفع شهرستان خنج نخواهد بود در حالیکه قاعدتا اگر شهرستان خنج زیر نظر لار باشد در هر صورت هزینه هایی برای این شهرستان باید صورت دهیم، بیان کرد: در هر صورت برای سال آینده باید منتظر تعیین تکلیف بودجه بندی باشیم و در مجموع این قضیه را به نفع کل منطقه نمی‌دانیم.

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در گذشته بحث ایجاد دانشکده فیزیوتراپی در شهرستان خنج مطرح بود که پیرو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشکده ها فقط باید در مراکز استان ایجاد شود، گفت : ایجاد رشته در شهرستان های با جمعیت کم در قالب مرکز آموزش عالی سلامت رخ خواهد داد و در افق ۱۴۰۸ دانشکده علوم پزشکی رشته فیزیوتراپی اعلام شده که پس از اخذ امتیاز آن برای مکان ایجاد رشته باید تصمیم گیری صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه امسال رشته مهندسی مواد غذایی در مقطع کارشناسی و رشته ارشد اورژانس به رشته های دانشکده اضافه شده است، یادآور شد: در افق ۱۴۰۸ طی سال های آینده رشته های مختلفی به دانشکده اضافه خواهد شد.

اقتداری با تأکید بر اینکه در بحث پردیس علوم پزشکی ما پیگیر اخذ بودجه از راه های مختلف هستیم، افزود: در برنامه کوتاه مدت با توجه به پیشرفت های رخ داده ساختمان بهورزی و معاونت بهداشتی بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در بحث خوابگاه دانشجویی پروژه ۳۲۰ واحدی خوابگاه پسران از مراجع مختلف در حال پیگیری است که جانمایی آن صورت گرفته و پیگیر اخذ بودجه هستیم، اضافه کرد: در بحث ورودی بیمارستان امام رضا(ع) لار نقشه آن سالهاست که تهیه شده اما بدلیل اختلافات بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری این پروژه با تأخیر روبرو شده اما پیگیر هستیم تا این اتفاق بزودی کلید بخورد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “پیش‌بینی افزودن رشته‌های جدید برای علوم پزشکی لارستان در افق ۱۴۰۸”

  1. کارمند دانشکده بهداشت. اوز گفت:

    رشته مهندسی مواد غذایی در دانشکده. بهداشت. اوز مستقر خواهد. شد دانشکده بهداشت. یکی از بهترین دانشکده ها در نوع خود. در سطح. استان. فارس. است که دارای ۵. رشته تحصیلی به داشت. عمومی. بهداشت. خانواده مهندسی. بهداشت. محیط رشته علوم تغذیه. واخیرا مهندسی مواد غذایی. است

  2. تذکر دلسوزانه یک. لاری به جناب. دکتر گفت:

    معلوم نیست چرا این مسول. محترم. از نام. بردن از دانشکده بهداشت. اوز. خود داری می کنند. این مسایل. است. که منجر. به جدایی شبکه بهداشت و درمان. خنج. از لارستان میشود. با مناطق. زیر مجموعه باید. با مساوات. وعدالت. برخورد شود. تا این وحدت. ادامه. دار شود

  3. لاری گفت:

    آزمونی که به نفع نیروهای داخلی نباشه که آزمون نیست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین