دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

نتایج آماری بررسی کیفیت آب بیرم به زودی منتشر می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: نتایج آماری بررسی کیفیت آب بیرم به زودی منتشر می‌شود. به گزارش میلاد لارستان حسن فزونی در نشست خبری با اصحاب رسانه با…

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: نتایج آماری بررسی کیفیت آب بیرم به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان حسن فزونی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از موارد مطرح شده آب بخش بیرم بوده است که باید به استحضار رساند ما در حال بررسی آمارهایی هستیم که بزودی نتایج آن منتشر خواهد شد، اظهار داشت: اگر ادعا می‌شود که آب بیرم سرطان زاست باید مستند باشد و فقط با گفتن معنی پیدا نمیکند.

وی با تأکید بر اینکه بصورت کلی و آنگونه که گفته شده، آب بیرم سرطان زا نیست، افزود: بحث آب را از بحث کلرسنجی بررسی کرده‌ایم و مناطقی که دارای آب نامطلوب بوده اند اعلام شده و در حال رفع مشکل هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لارستان با ابراز نگرانی از افزایش آمار سگ گزیدگی، تصریح کرد: طی پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان سگ گزیدگی افزایش ۱۳ درصدی داشته است که خوشبختانه فوت یا ابتلا به هاری به همراه نداشته است.

این کارشناس مسائل بهداشتی با اذعان به اینکه سگ گزیدگی از جهات روحی و روانی و جسمی می تواند عوارض کوتاه مدت و بلندمدت به همراه داشته باشد، خاطر نشان کرد: مراکز مراقبت های هاری در بخش های مختلف لارستان آمادگی دارند که اگر اتفاقی رخ دهد مراقبت های لازم صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه هر مورد حیوان گزیدگی نیازمند فعالیت های مختلفی است که تزریق واکسن و هموگلوبین از جمله آنهاست، عنوان کرد: طی پنج ماهه امسال ۳۵۵ مورد حیوان گزیدگی داشته ایم که ۱۲۰۲ دز واکسن و ۱۴۹۰۰ واحد سرم هموگلوبین تزریق شده است.

فزونی با اذعان به اینکه برای تزریق این مقدار مبلغی بالغ بر ۹۲۹ میلیون تومان هزینه شده است، یادآور شد: جمع آوری سگ های ولگرد بر عهده شهرداری است اما کمک های تجهیزاتی از طرف دانشکده در اختیار شهرداری و دامپزشکی قرار گرفته و امیدواریم بزودی این اتفاق با شدت خوبی صورت پذیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لارستان با تأکید بر اینکه ما بدنبال محرومیت زدایی هستیم تا با تجهیز امکانات مناطق کم برخوردار و روستایی را توانمند کنیم، اضافه کرد: طی چهارده ماه گذشته بیش از ۹۰ برنامه عمرانی و تجهیزاتی برای مناطق محروم داشته ایم که ۶۰ مورد آن با هزینه بیش از ۸۰ درصدی اعتبارات دولتی اجرایی شده و سعی شده تا خدمت رسانی به تمام مناطق بر اساس اولویت ها صورت پذیرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۳:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نتایج آماری بررسی کیفیت آب بیرم به زودی منتشر می‌شود”

  1. لارستانی گفت:

    به نظر می‌رسد موضوع سرطانی بودن. آب. بیرم. یک. شایعه. است که دولت. هر زودتر. برای. پروژه‌ای آب از سدها. برای بیرم. اقدام. نماید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین