چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تجلیل از آتش‌نشانان جان بر کف لارستان

در مراسمی به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی و در سالروز میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع)، از آتش…

در مراسمی به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی و در سالروز میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع)، از آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار تقدیر شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ در این مراسم که در مرکز فرماندهی این سازمان و با حضور اصغر فرودی شهردار لار، ابوالفضل سعیدی حقیقی و امین منتظری معاونین شهردار، حمید منشی رئیس شورای اسلامی شهر لار و مصطفی بینا عضو شورا برگزار شد، سعید منشی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار به بیان گزارشی از عملکرد این سازمان پرداخت.

سعید منشی گفت: این سازمان در سال ۱۴۰۱، ۳۵۱ مورد ماموریت اطفاء حریق، ۷۳۹ مورد نجات، ۱۸۸ مورد ایمن سازی، و ۶ مورد خودکشی داشته که از این تعداد؛ ۲۴۷ نفر نجات یافته، ۱۰۳ نفر مصدوم و ۲۰ نفر فوتی داشته ایم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار، آمار حوادث شش ماهه اول سازمان در سال جاری را ۱۸۵ مورد اطفا حریق، ۳۸۳ مورد نجات، ۴۲ مورد ایمنی و ۲ مورد خودکشی بیان کرد و افزود: در این ماموریت ها ۸۶ نفر نجات یافته و ۲۸ نفر مصدوم و ۷ نفر فوتی داشته ایم.

سعید منشی، میزان حوادث شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ را ۵۱ درصد و شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ را، ۴۹ درصد اعلام کرد.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار، اولین سازمان در استان فارس بوده که مجهز به سگ زنده یاب است.

سعید منشی در پایان سخنان خود به بیان برخی مشکلات پیش روی سازمان پرداخت.

در ادامه، اصغر فرودی شهردار لار، تلاش و همت آتش نشانان را ستود و گفت: برگزاری مراسم تقدیر از آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار در سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) را باید به فال نیک گرفت.

شهردار لار گفت: آتش نشانان، جان بر کفانی هستند که در حوادث سخت و ناگوار به ویژه در آتش سوزی ها تلاش می کنند تا جان انسان ها را از خطر نجات دهند.

اصغر فرودی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی و قرآنی اینگونه بیان شده “که هر کس جان انسانی را از مرگ نجات دهد مانند این است که جان خلقی را نجات داده”، تلاش و همت آتش نشانان را بسیار ارزشمند برشمرد.

این مدیر شهری، آمادگی را یکی از عوامل کار آتش نشانان و امدادگران دانست و گفت: شما آتش نشانان نیروهای واکنش سریع هستید و کار شما زمان و مکان نمی شناسد. چرا که در امداد رسانی و نجات، دقیقه و ثانیه از ارزش بالایی برخوردار است.

اصفر فرودی شهردار لار، مجهز بودن آتش نشانان به خودرو و وسایل پیشرفته آتش نشانی را یکی دیگر از عوامل مهم برای خدمات رسانی بهتر این تلاشگران در زمان بحران و حوادث دانست و گفت: تجهیز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار یکی از اولویت برنامه های مدیریت شهری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ایمن سازی و پیشگیری از حوادث تاکید کرد و افزود: هزینه پیشگیری بسیار کمتر از هزینه حادثه است.

حمید منشی رئیس شورای اسلامی شهر لار هم ضمن تبریک به آتش نشانان، در خصوص تجهیز این سازمان گفت: شورای اسلامی شهر لار با تعامل بیش از پیش با شهرداری، تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار خواهد گرفت.

در پایان مراسم، با اهدای هدایا از آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار تقدیر شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین