پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اختصاص چهار دستگاه آزمایشگاهی به دانشکده علوم پزشکی گراش

  چهار دستگاه پیشرفته آزمایشگاهی به مبلغ هفت میلیارد تومان به دانشکده علوم پزشکی گراش اختصاص یافت. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دانشکده…

 

چهار دستگاه پیشرفته آزمایشگاهی به مبلغ هفت میلیارد تومان به دانشکده علوم پزشکی گراش اختصاص یافت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: به همت وزارت بهداشت ایران و سازمان بهداشت جهانی، چهار دستگاه پیشرفته آزمایشگاهی به مبلغ ٧ میلیارد تومان به علوم پزشکی این شهرستان اختصاص یافت.

مهدی محسن زاده افزود: در یک طرح مشترک بین وزارت بهداشت ایران و سازمان بهداشت جهانی با هدف تجهیز آزمایشگاه‌های منتخب کشور، چهار دستگاه پیشرفته سل کانتر هماتولوژی، اتوآنالایزر بیوشیمی به دانشکده علوم پزشکی این شهرستان اختصاص یافت.

وی بیان کرد: دو دستگاه در آزمایشگاه بیمارستان این شهرستان و دو دستگاه در مرکز خدمات جامع سلامت سعادت نصب و راه اندازی می‌شود.

محسن زاده گفت: دستگاه سل کانتر برای اندازه‌گیری دقیق پارامتر‌های خونی و به خصوص انجام آزمایش قبل از ازدواج بررسی وضعیت تالاسمی زوج‌ها، به صورت کمی استفاده می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش افزود: دستگاه اتو آنالایزر بیوشیمی برای انجام آزمایش‌های بیوشیمی است و می‌تواند انواع ترکیبات سرم خون مانند قند، کلسترول، پروتئین، آنزیم‌های کبدی، پارامتر‌های عملکرد کبد و کلیه را اندازه گیری نماید.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین