سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

تقویت وجه اشتراک شهر لار با دیگر شهر‌های کشور در دستور کار قرار دارد

شهردار لار با اشاره به ظرفیت‌های بیشمار تاریخی و تمدنی لار و وجود قرابت مختلف بین این شهر و دیگر نقاط کشور، گفت: تقویت وجه اشتراک شهر لار با دیگر…

شهردار لار با اشاره به ظرفیت‌های بیشمار تاریخی و تمدنی لار و وجود قرابت مختلف بین این شهر و دیگر نقاط کشور، گفت: تقویت وجه اشتراک شهر لار با دیگر شهر‌های کشور در دستور کار شهرداری و مجموعه مدیریت شهری با برگزاری جشنواره‌های مختلف و دعوت از شخصیت‌های مهم علمی، هنری، دینی و فرهنگی قرار دارد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ اصغر فرودی با اشاره به سفر بی‌بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری و روابط بین ‌الملل و عضو شورای سیاست گذاری گردشگری استان یزد به شهر لار، گفت: شهر لار به لحاظ سابقه تاریخی و فرهنگی با بسیاری از شهر‌های کهن کشورمان ارتباط و اشتراک بسیار زیادی دارد که شهر یزد یکی از آن‌ها است.

وی افزود: ظرفیت‌های بوم شناسی، فرهنگی، هنری، ساخت و ساز، اقتصادی و … شهر یزد خیلی به شهر لار نزدیک است. از این جهت به دنبال ایجاد راه‌های همکاری در زمینه‌های یاد شده در راستای تقویت وجه اشتراک‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود هستیم. بنابراین در سفر رئیس محترم کمیسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری و روابط بین ‌الملل و عضو شورای سیاست گذاری گردشگری استان یزد به شهر لار راه‌های ایجاد و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری بررسی می‌شود.

مهندس فرودی با بیان اینکه شهر‌هایی همچون بندرعباس، قشم و شهر‌های متعدد جنوب کشور با لار دارای قرابت‌های بسیار فرهنگی، زبانی و تاریخی هستند، ادامه داد: تقویت وجه اشتراک شهر لار با دیگر شهر‌های کشور در دستور کار شهرداری و مجموعه مدیریت شهری با برگزاری جشنواره‌های مختلف و دعوت از شخصیت‌های مهم علمی، هنری، دینی و فرهنگی قرار دارد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهر لار یکی از شهر‌های تاریخی کشور است که در زمینه‌های مختلف ظرفیت‌های بسیار بزرگی را دارد که گاهی از سطح شهرستان و یک استان شاید فراتر باشد. همچنین این شهر متمدن در بخش گردشگری دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیاری است که نشان از سبقه تاریخی بسیار بزرگ دارد.

بنابه گفته شهردار لار، فرهنگ مردم لار یک سابقه بسیار دیرینه دارد و در حوزه ورزشی، مسابقات و رویداد‌های بین المللی در این شهر برگزار می‌شود. همچنین در حوزه اقتصادی و مبادلات خارجی دارای نقش مهمی بوده و روابط بین کشور‌ها نیز دارای اهمیت است. چرا که ۱۰۰ هزار نفر از لارستانی‌ها در کشور‌های حاشیه خلیج فارس و اقصی نقاط عالم مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: ظرفیت ترانزیتی قابل توجه بوده و این شهر بین شیراز و استان هرمزگان واقع شده که می‌توان آن را یکی از کریدور‌های مهم تردد جنوب کشور دانست. همچنین یکی دیگر از ظرفیت‌های لار که می‌تواند تقویت نیز شود، توریست درمانی بوده که در این حوزه تاکنون این شهر توانسته موفق عمل کند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تقویت وجه اشتراک شهر لار با دیگر شهر‌های کشور در دستور کار قرار دارد”

  1. ناشناس گفت:

    جناب اقاي شهردار بنظر ميرسد جنابعالي شهرقديم را بدرستي بازديد نكرده باشيد.لطفا بازديد از بافت فرسوده و بافت تاريخي لار بعمل اورده وانگاه از وجه اشراك لار با ساير شهرستانها صحبت كنيد.خدايش و حضرت عباسي شهر قديم لار به يك روستاي بزرگ شباهت دارد تا يك شهرستان.ضمن تشكر لطفا وقت خودرا صرف تبليغات بي ارزش و غيرممكن نكنيد ودر شهرقديم يك تحولي ايجاد كنيد واز قاي …. يادبگيريد كه چگونه شهرقديم لار وميراث فرهنگي را تخريب كرد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین