سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

ایران توانایی طراحی یک معادله پشیمان کننده برای رژیم صهیونیستی را اثبات کرد

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان گفت: عملیات «وعده صادق» با هدف حمله به مراکز مسکونی یا شهری رژیم صهیونیستی طراحی نشده بود؛ بلکه نشان داد که اگر ایران…

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان گفت: عملیات «وعده صادق» با هدف حمله به مراکز مسکونی یا شهری رژیم صهیونیستی طراحی نشده بود؛ بلکه نشان داد که اگر ایران اراده کند می‌تواند در نقاط حساس‌تر این رژیم یعنی غیر از پایگاه‌های جولان و هوایی نواتیم که در این مرحله مورد حمله بودند، عملیات کند و سامانه‌های پدافند این رژیم غاصب را ناکام بگذارد.

به گزارش میلاد لارستان، سعید دزواره در گفت و گو با ایرنا افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر دوری از تنش است و وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین المللی و کنوانسیون های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

دزواره اضافه کرد: در دفاع مشروع مجازات یک رژیم سرکش و احقاق حق ضایع شده اهمیت پیدا می کند و هدف ایران در این عملیات صرفا تنبیه رژیم اسرائیل بوده است و به کشورهای منطقه نیز اعلام شد که ایران به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه های آمریکا در این کشورها نیست.

وی تاکید کرد: چنانچه رژیم صهیونیستی بخواهد به اقدامات شرارت بار خود علیه ایران با هر ابزار و روشی و در هر سطحی ادامه دهد، پاسخی محکمتر دریافت خواهد کرد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان اظهار داشت: ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست؛ اما بازگشت امنیت پایدار در منطقه حساس غرب آسیا به مهار رهبران جنگ طلب و نامتعادل رژیم صهیونیستی و توقف پایدار جنایت جنگی این رژیم علیه غزه و کرانه باختری مرتبط است.

دزواره ادامه داد: پس از شلیک موشک های بالیستیک ایران به اسرائیل، تهران بار دیگر به واشنگتن هشدار داد که وارد ماجرا نشود و برای انتقام خون نظامیان خود، دهها پهپاد و موشک ایرانی علی رغم آمادگی این رژیم جعلی و یاری آمریکا در سرزمین های اشغالی فلسطین فرود آورد.

وی با اشاره به سیاست های بازدارندگی منطقه ای ایران تشریح کرد: این سیاست ها نشان می دهد که تهران صرفا برای تقویت بازدارندگی خود به سمت موشک های با برد بالا حرکت نکرده ؛ بلکه به کارگیری چنین موشک هایی، نشانگر تغییر حالت تهران از بازدارندگی و دفاع، به سمت حالت تهاجمی علیه دشمن است.

نماینده وزارت امور خارجه در لارستان عنوان کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته با اشاره به تهاجم ترکیبی جبهه دشمن علیه ایران در حوزه های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه ای و دیپلماسی تاکید کرده بودند که در مقابل این تهاجم ترکیبی و دسته جمعی، نمی توانیم همیشه در موضع دفاع بمانیم و ما نیز باید در زمینه های مختلف از جمله رسانه ای، امنیتی و اقتصادی تهاجم ترکیبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: عملیات وعده صادق با هدف احیای بازدارندگی طراحی شده بود و تلاش شد با تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی، خطوط ایران را در مقابل تجاوزات آن شفاف کند.

دزواره با بیان محاسبات اشتباه دشمن گفت: بعد از اقدامات مکرر رژیم صهیونیستی علیه نیروهای مستشاری جمهوری اسلامی در سوریه، این رژیم با یک محاسبه غلط فکر می کند که در چارچوب راهبرد «نبرد بین نبردها» می تواند ضربه دیگری به ایران بزند و ایران از پاسخ در این زمینه خودداری خواهد کرد یا می تواند پاسخ ایران را مدیریت کند. اما این عملیات نقطه عطف جدیدی در معادلات منطقه ای می باشد.

او ادامه داد: خروج ایران از جنگ با اسرائیل در سایه، نیابتی و جنگ مستقیم تا عبور از خطوط قرمز یکدیگر بر اساس تثبیت ایران به عنوان یک قدرت موشکی و پهپادی در منطقه و فراتر از منطقه، این پیام صریح را ارسال کرد که توانایی پاسخ متوازن به هرگونه تهدید علیه خود را دارد.

دزواره توضیح داد: اقدام ایران یک اقدام تهاجمی محسوب نمی شود بلکه اقدام تدافعی معطوف به بازدارندگی است و ایران سیاست قدرت را در پیش می گیرد و اقدام را انجام می دهد تا اسرائیلی ها عملیات جدیدی را در رابطه با پایگاه ها تاسیسات و اهداف راهبردی ایران به انجام نرساند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین