جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

چهارمین رشته مقطع کارشناسی ارشد در مجتمع آموزش عالی لارستان مصوب شد

رییس مجتمع آموزش عالی لارستان از مصوب شدن چهارمین رشته مقطع کارشناسی ارشد در مجتمع آموزش عالی لارستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان، دکتر عبدالکریم افروزه، با اعلام خبر…

رییس مجتمع آموزش عالی لارستان از مصوب شدن چهارمین رشته مقطع کارشناسی ارشد در مجتمع آموزش عالی لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، دکتر عبدالکریم افروزه، با اعلام خبر اخذ مجوز پذیرش رشته علوم شناختی در مقطع کارشناسی ارشد گفت: با پیگیری های صورت گرفته خوشبختانه در سال گذشته موفق به اخذ مجوز سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته در مقطع کارشناسی شدیم و به دنبال آن در سال ۱۴۰۳ نیز این تلاش ها ادامه یافت و هم اینک در جلسه شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با پذیرش کارشناسی ارشد رشته علوم شناختی گرایش ذهن، مغز و تربیت موافقت شده است.

ریاست مجتمع آموزش عالی لارستان با عنوان اینکه بر اساس مفاد این مجوز از مهرماه ۱۴۰۳ پذیرش در این رشته کلید خواهد خورد افزود: با توجه به اینکه گرایش ذهن، مغز و تربیت فقط در دانشگاه شهیدچمران اهواز و مجتمع آموزش عالی لارستان پذیرش می گردد امیدواریم داوطلبان جنوب کشور از فرصت انتخاب این رشته شناور بهره کافی را ببرند.

دکتر افروزه ضمن تشکر از پیگیری ها و تلاش های مستمر دکتر بروجردی نماینده منتخب مردم شهرستان های حوزه انتخابیه، اعضای هیات رئیسه مجتمع دکتر نوروزی و دکتر استادزاد و همچنین خانم دکتر نخبه الفقهایی عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق مجتمع و نیک اندیش گرامی حاج وطن پرست که در تجهیز آزمایشگاه علوم شناختی نقش به سزایی در به ثمر رسیدن این مهم داشتند ، تصریح کرد: این اتفاق قطعا گام مهمی در جهت توسعه و پیشرفت مجتمع و لارستان بزرگ خواهد بود و قطعا تلاش های خود را برای اخذ مجوز رشته های بیشتر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ادامه خواهیم داد.

گفتنی است رشته علوم شناختی دانشی جدید در زمینه ذهن و مغز است. دانش آموختگان این رشته در خصوص ادراک، تفکر، حافظه، فهم زبان و سایر فرایندهای ذهنی به دانشی عمیق دست پیدا می‌کنند. علوم شناختی تلفیقی از رشته‌های روان‌شناسی، مهندسی برق ، فلسفه، دانش علوپایه، مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی می‌باشد. دانش آموختگان این رشته باید در تمام حوزه‌های اشاره شده به کسب علم و تجربه بپردازند. همچنین گرایش ذهن، مغز و تربیت یک حوزه مطالعاتی فرا رشته ای است که به عنوان یکی از حوزه های کاربردی علوم شناختی در مراکز دانشگاهی به وجود آمده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین