یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

خبر خوب/اخذ مجوز رشته مهندسی رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد

مجوز رشته مهندسی رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد برای مجتمع آموزش عالی لارستان صادر شد. به گزارش میلاد لارستان، دکتر عبدالکریم افروزه رییس مجتمع آموزش عالی لارستان در خصوص فرآیند…

مجوز رشته مهندسی رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد برای مجتمع آموزش عالی لارستان صادر شد.

به گزارش میلاد لارستان، دکتر عبدالکریم افروزه رییس مجتمع آموزش عالی لارستان در خصوص فرآیند اخذ مجوز رشته مهندسی رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد تو ضیح داد: شوراي گسترش و برنامه ريزي آموزش عالي در آخرين جلسه خود با پذيرش دانشجو توسط مجتمع آموزش عالی لارستان در رشته مهندسی رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد از مهرماه ۱۴۰۳ موافقت به عمل آورد.

وی ادامه داد: پس از پیگیری های مستمر در طول یکسال گذشته و به دنبال اینکه از مهرماه امسال در مقطع ارشد رشته مهندسی مکانیک موفق به جذب دانشجوی ارشد شدیم، درخواست مجوز در رشته های دیگر مقطع کارشناسی ارشد با تمرکز بر رشته های مهندسی ارائه دادیم که در ابتدا رشته مهندسی شیمی گرایش پدیده های انتقال مجوز دریافت کرد و در ادامه مجوز پذیرش رشته مهندسی رباتیک از مهر ماه ۱۴۰۳ اخذ شد.

گفتنی است رشته کارشناسی ارشد مهندسی رباتیک یک برنامه آموزشی با دید تخصصی به رباتیک شامل آموزش زمینه هایی از مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک است که در ساخت و استفاده از ربات ها مورد نیاز هستند. در واقع رشته مهندسی رباتیک جهت پاسخ به نیاز صنعت در طراحی و تولید رباتها پدید آمده است و کار اصلی آن طراحی ماشینهای مکانیکی خودمختار می باشد. در صنایعی که کار در محیط آن برای انسان خطرناک است و نیز در صنایعی که کاری می بایست با دقت فراتر از دست انسان انجام شود، استفاده از علم رباتیک ضروری می باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۳:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “خبر خوب/اخذ مجوز رشته مهندسی رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد”

  1. امین گفت:

    بسیار عالی و احسسنت و سپاس بیکران از مسئولین پرتوان و زحمتکش دانشگاه دولتی.
    اما یک سوال:
    این رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند اساتید راهنما و مشاور است که تا انجایی که بنده به عنوان دانشجوی مجموعه اطلاع دارم نه امکانات آزمایشگاهی و نه حوزه پژوهشی اعضای هیئت علمی این دانشگاه ارتباط چندانی به این رشته ندارد، سوال اینجاست با چه مترو معیاری این رشته را برای اضافه شدن به مجموعه برگزیدند؟ البته یقینا دلایلی وجود دارد اما اگر متقن نباشد این افتضاح به بار خواهد آمد که رشته اضافه شده اما دانشجویی ورود نمی کند که با این کار کسر شان فروانی برای دانشگاه ایجاد خواهد شد.
    بسیار نیکوست که بزرگواران و مسئولین دانشگاه حداقل برای دانشجویان مجموعه توضیح مختصری ارائه دهند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین