چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 40 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

انواع نهاده‌های کشاورزی بین کارگزاران لارستان توزیع شد

  انواع نهاده‌های کشاورزی بین کارگزاران لارستان توزیع شدمدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس از تامین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی بین کارگزاران لارستان خبر داد. به گزارش میلاد…

 

انواع نهاده‌های کشاورزی بین کارگزاران لارستان توزیع شدمدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس از تامین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی بین کارگزاران لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از سلام مرودشت، حمید ابراهیمی‌زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بیان کرد: در خرداد ماه سال جاری مقدار ۳۰ تن از انواع نهاده‌های کشاورزی شامل کود فسفات ۱۳% و سولفات پتاسیم پودری به انبار کارگزاران شهرستان لارستان توزیع شد.

به گفته این مقام مسئول: کودهای کشاورزی به منظور افزایش میزان محصول، ارتقاء کیفیت محصول تولیدی و یا بهبهود کیفیت خاک مورد استفاده قرار می گیرند.

وی در ادامه گفت: کودهای پتاسه از مهم‌ترین منابع تأمین پتاسیم مورد نیاز برای گیاهان زراعی و از مهم‌ترین ریزمغذی‌ها برای گیاهان محسوب می‌شوند. پتاسیم بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیک گیاهان را هدایت کرده و در چرخه رشد آنها عنصری ضروری است. گیاهان در اثر کمبود پتاسیم مقاومت خود را از دست داده و در برابر تنش‌ها، آفات و بیماری‌ها آسیب پذیر می‌شوند. کمبود پتاسیم می‌تواند فرآیندهای مهمی مانند تنفس سلولی، فتوسنتر، تبخیر و تعرق را نیز با اختلال مواجه کند. بنابراین در صورت مشاهده علائم کمبود پتاسیم در گیاه می‌توان با استفاده از کود پتاس اقدام به رفع نیاز گیاه نمود تا از آسیب‌های جدی به گیاه ممانعت شود.

حمید ابراهیمی‌زاده با اعلام خبر فوق افزود: کودهای کشاورزی توسط کارگزاران مستقر در لارستان به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی تحویل داده شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین