چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

تجلی وحدت شیعه و سنی در جنوب کشور

 به‌مناسبت فرا رسیدن ایام هفته وحدت، مراسم جشن و مولودی‌خوانی با حضور علمای شیعه و سنی در اوز برگزار شد. این مراسم با حضور عبدالرحیم مقیمی معاون سیاسی فرمانداری ویژه…

 به‌مناسبت فرا رسیدن ایام هفته وحدت، مراسم جشن و مولودی‌خوانی با حضور علمای شیعه و سنی در اوز برگزار شد. این مراسم با حضور عبدالرحیم مقیمی معاون سیاسی فرمانداری ویژه لارستان، حجت‌الاسلام نوربخش

امام جمعه لار، حجت‌الاسلام بینازاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس، سید حسن آیت‌اللهی فرزند حضرت آیت‌الله‌العظمی آیت‌اللهی(ره)، امام جمعه اوز، فرمانداران و ائمه جمعه خنج و گراش، علمای شیعه و سنی، مسئولان، بخشداران، فرماندهان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم در مسجد شیخ  شهر اوز با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.

در این مراسم ابتدا شیخ‌ عبدالعزیز قاضی‌زاده، امام جمعه اوز در سخنانی نامگذاری هفته وحدت را یادگار حضرت امام خمینی(ره) دانست و افزود: ۱۲ الی ۱۷ ربیع الاول، هفته وحدت و همدلی است و بحمد الهی به برکت همین وحدت  و رهنمودهای مقام معظم رهبری، امنیت خوبی در ایران اسلامی فراهم است.

وی تأکید کرد: وحدت تحسین برانگیز در منطقه لارستان بزرگ را مدیون علمایی همچون آیت‌الله آیت‌الهی، آیت‌الله موسوی لاری و شیخ فقیهی و ابونجمی است و باید قدر این وحدت را بدانیم و نگذاریم به این وحدت خدشه‌ای واردشود. به گزارش میلادلارستان و به نقل از ایکنا، در ادامه حجت‌الاسلام بینازاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس نیز گفت: بزرگترین کار پیامبر(ص)، انسان‌سازی بود لذا ما نیز باید به فرمایشات گهربار پیامبر(ص) نور و رحمت گوش فرا دهیم و وحدت خود را روز به روز افزایش دهیم و تلاش کنیم که در دل ما کینه و نفرتی به‌وجود نیاید بلکه محبت خدا و اهل بیت(ع) را در دلهای ما مسلمانان ایجاد شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس اظهار کرد: وحدت، اتحاد، و انسجام زمانی ممکن می‌شود که همه رو به سوی خدا بیاوریم و از دستورات خداوند پیروی کرده و در راه  اهل بیت(ع) حرکت کنیم. حجت‌الاسلام بینازاده افزود: امروز در کشورهای عراق و سوریه، گروه‌های داعشی و تکفیری‌های خائن با آبروی پیامبر(ص) بازی می‌کنند و با نام اسلام همه جنایتی مرتکب می‌شوند، لذا مسلمانان جهان اگر وحدت، برادری و اتحاد داشته باشند و ید واحده باشند همه دشمنان به خصوص داعشی‌ها و تکفیری‌ها نابودشدنی هستند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد نوربخش، امام جمعه لارستان نیز در این مراسم گفت: یکی از توطئه‌های دشمنان تفرقه‌افکنی است، لذا مسلمانان جهان باید طبق دستور خداوند باهم اتحاد داشته باشند چرا که در سایه وحدت هست که دسیسه‌های دشمنان خنثی می‌شود.
شیخ محمد صالح انصاری، مدیر مدرسه علوم دینی اوز نیز گفت: در همه کارهایمان همیشه باید از خدا یاری بطلبیم و به دستورات قران کریم عمل کنیم چراکه پروردگار متعال در قرآن همه را به رعایت تقوا و وحدت دعوت می‌کند. وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر همه همدل و همگام باشیم سلاح از دست دشمن می‌افتد و تکفیری‌ها و داعشی‌ها شکست می‌خورند.

یادآور می‌شود، قرائت متن پیام جمشید جعفرپورنماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و فرماندهی انتظامی لارستان در خصوص هفته وحدت، قرائت شعر، مولودی‌خوانی و پخش نقل و شیرینی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین