جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 40 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

بهسازی بافت‌های فرهنگی-تاریخی ساماندهی می‌شوند

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش با اشاره به طرح حمایت از احیاء و مرمت بافت‌های فرهنگی-تاریخی و توانمندسازی ساکنان و مالکان این بافت‌ها گفت: اجرای این طرح سبب ساماندهی…

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش با اشاره به طرح حمایت از احیاء و مرمت بافت‌های فرهنگی-تاریخی و توانمندسازی ساکنان و مالکان این بافت‌ها گفت: اجرای این طرح سبب ساماندهی بهسازی و نوسازی بافت‌های فرهنگی-تاریخی می‌شود. جمشید جعفرپور با اشاره به طرح حمایت از احیاء و

مرمت بافت‌های فرهنگی-تاریخی و توانمندسازی ساکنان و مالکان این بافت‌ها اظهار داشت: این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس در دست بررسی است و اجرای این طرح سبب ساماندهی بهسازی و نوسازی بافت‌های فرهنگی-تاریخی می‌شود.

وی با اشاره به ۶۵۰۰ هکتار بافت فرهنگی- تاریخی در کشور گفت: در بسیاری از شهرهای کشور ساختمان‌هایی با ارزش تاریخی وجود دارد که ساکنان به دلیل قوانین میراث فرهنگی اجازه تعمیر و بهره‌برداری آن را ندارند و میراث فرهنگی نیز اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

جعفرپور افزود: ادامه روند مذکور سبب تخریب و از بین رفتن کامل این منازل می‌شود در نتیجه این طرح برای حفظ و حراست و ساماندهی این بافت‌ها آماده شده است. وی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی این طرح حفظ حقوق مالکان این منازل است، خاطرنشان کرد: حمایت از ساخت‌وسازها و تعمیر این منازل و بررسی میزان دخالت میراث فرهنگی در این امر در این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره زمان‌بندی برای بهسازی تمامی بافت‌های فرسوده تصریح کرد: این مسئله به موارد متعددی از جمله بودجه و زمان لازم برای تصویب طرح بستگی دارد چون این طرح پس از بودجه و برنامه ششم به صحن مجلس برده می‌شود  بنابراین تخمین زمان به راحتی امکانپذیر نیست. وی بیان کرد: حفظ و نگهداری از بافت‌هایی که جنبه میراثی و تاریخی دارند وظیفه همه ارگان‌ها و سازمان‌ها است و شهرداری‌ها، ادارات میراث فرهنگی باید برای اجرای کامل این طرح تلاش کنند. به گزارش میلادلارستان و به نقل از تسنیم ؛ جعفرپور اظهار داشت: بهسازی این بافت‌ها علاوه بر جنبه تاریخی و استفاده گردشگری برای حفظ سلامت افرادی که در این بافت‌ها زندگی می‌کنند، ضروری و لازم است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین