چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 23

ایجاد 6 هزار فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی فارس

رئیس بسیج سازندگی فارس گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۶ هزار فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی فارس ایجاد شده است. محمدجواد عسگری با اشاره به فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی که توسط…

اشتغال رئیس بسیج سازندگی فارس گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۶ هزار فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی فارس ایجاد شده است. محمدجواد عسگری با اشاره به فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی که توسط بسیج انجام می‌شود، اظهار داشت:

استان فارس نخستین استان کشور در راه‌اندازی ستاد عالی اقتصاد مقاومتی بوده و برای انجام امور مربوط به اقتصاد مقاومتی ۴ کمیته تشکیل داده‌ که فعالیت اقتصادی بخش کشاورزی با مسئولیت جهاد کشاورزی، فعالیت اقتصادی بخش صنعت و معدن با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت، فعالیت‌های اقتصادی بخش خدمات با مسئولیت اداره کار و رفاه اجتماعی و فعالیت‌های اردوهای جهادی و فرهنگی با محوریت دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی و سازمان آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی فارس در انجام اقتصاد مقاومتی الگوسازی تولید و اشتغال را مدنظر قرار داده و با هدف ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولیدات مرتبط با امنیت غذائی و گسترش مشاغل خانگی با رویکرد اشتغال مولد فعالیت‌های خود را آغاز کرده است. 

 رئیس بسیج سازندگی فارس افزود: سال گذشته وام‌هایی در قالب قرض‌الحسنه و عقود اسلامی پرداخت شده که در مجموع ۳۹ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان بوده است که ۵ میلیارد و ۱۶۳ میلیون تومان در قالب قرض‌الحسنه و ۳۴ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان به‌عنوان عقود اسلامی پرداخت شده است. 

 وی با بیان اینکه  ۱۲عرصه برای اشتغال معرفی شده است، خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در کنار چاه‌های آب، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید دام سبک، تولید دام سنگین، احداث گلخانه، زنبورداری، کشت زعفران، کشت کلزا و پرورش انواع ماکیان  از جمله این ۱۲ عرصه است.

 عسگری تصریح کرد: سال گذشته مجموع واحدهای فعال در استان فارس حدود ۲ هزار و ۶۰۸ واحد بوده که ۴ هزار و ۴۰۶ شغل ایجاد کرده است.

 رئیس بسیج سازندگی فارس بیان کرد: امسال نیز حدود ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که از این مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه و ۲۰ میلیارد به‌صورت عقود اسلامی بوده است.

 وی با بیان اینکه تعداد واحدهای فعال در امسال ۱۸۴۱ واحد بوده که ۱۹۳۶ اشتغال ایجاد کرده است، اظهار داشت: در مجموع سال ۹۲ و ۹۳ بالغ بر ۶۰۰۰ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی فارس ایجاد شده و ۶۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تاکنون وام داده شده است.

 عسگری گفت: تولیدات اقتصاد مقاومتی در فارس به استان‌های دیگر و کشورهای حوزه خلیج صادرات می‌شوند و تلاش بسیج سازندگی بر این است که این صادرات به گونه‌ای افزایش یابد که ارزآوری برای استان داشته باشد. 

 وی از کمک بسیج به رونق کارخانه‌های تعطیل خبر داد و افزود: در سطح استان نزدیک ۵۰ کارخانه غیرفعال فاقد نقدینگی شناسایی و به بنیاد برکت تهران معرفی شده‌اند و مشکل این کارخانه‌ها با ۴۰۰ میلیارد تومان برطرف می‌شود.

 رئیس بسیج سازندگی فارس  با بیان اینکه فعالیت غالب این کارخانه‌ها تولید موادغذایی و مواد صنعتی است، خاطرنشان کرد: اگر همه ۵۰ کارخانه غیرفعال تا سال آینده فعال شود ۵ هزار و ۳۵۰ فرصت شغلی غیر از عرصه‌های شغلی اقتصاد مقاومتی در فارس به وجود می‌آید.

 اجرای ۳۱۱ پروژه محرومیت‌زدایی در فارس

 عسگری با اشاره به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی فارس تصریح کرد: تاکنون ۳۱۱ پروژه محرومیت‌زدایی در فارس با اعتباری بیش از ۱۱ میلیارد تومان در فارس اجرا شده است که شامل ۱۰۶ حسینیه و مسجد، ۵۳ غسالخانه، ۳۳ مجموعه ورزشی روباز، ۱۳ خانه بهداشت، ۲ باب کتابخانه و ۲۱ جاده و پل می‌شود.

 وی ساخت یک باب مصلی، یک واحد آسایشگاه معلولین، ۱۰ پایگاه بسیج، ۵ خانه ایتام، ۴ پروژه آب‌رسانی، ۴ مجتمع فرهنگی، لای‌روبی یک قنات در جهرم یک باب بیمارستان صحرائی، ۱۵ باب سرویس بهداشتی، ۳ گلزار شهدا و ۲ باب مدرسه را از دیگر پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی اعلام کرد.

 عسگری از افزایش پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سال ۹۴ خبر داد و گفت: یک تفاهم‌نامه و قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء امضا شده که براساس آن ۳ میلیون و ۸۰۰ طرح محرومیت‌زدایی در مناطق محروم فارس اجرا شود.

 وی با اشاره به خشکسالی و کمبود آب در فارس افزود: تفاهم‌نامه‌ای با جهاد کشاورزی در موضوع کشت‌های جایگزین و محصولات کم‌آب‌بر امضا شده و هم‌چنین در بخش شیلات نیز تفاهم‌نامه‌ای برای افزایش میزان آبزیان به ویژه در مناطقی که چاه و قنات زیاد است، امضا شده است.

 رئیس بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه گونه درختی پائولونیا از گونه‌هایی است که در عین نیاز کم به آب می‌توان در صنعت چوب از آن استفاده کرد، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی به دنبال معرفی و تشویق کشاورزان به کاشت این گونه درختی است و کاشت این درخت علاوه بر مدیریت بحران آب درآمدزایی بالایی نیز برای کشاورزان دارد.  

 وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان آموزش و پرورش در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی در سطح استان امضا شده، خاطرنشان کرد: جامعه هدف سنین ۹ تا ۴۹ سال است که حدود ۱۸۰ نفر را در استان فارس شامل می‌شوند و براساس برنامه‌ریزی انجام شده در یک دوره ۲ ساله بی‌سوادی در فارس ریشه‌کن می‌شود.

 راه‌اندازی ۳۰ شرکت تعاونی در فارس

 عسگری از راه‌اندازی ۳۰ شرکت تعاونی در فارس خبر داد و گفت: این شرکت‌ها که برای دریافت وام معرفی شده‌اند تولیدات اقتصاد مقاومتی را خریداری کرده و صادر می‌کنند و علاوه‌بر این سبب اشتغالزایی نیز می‌شوند که به عنوان نمونه می‌توان به ۲ شرکت تعاونی بزرگ در زمینه خرید گوشت ماکیان و گیاهان دارویی اشاره کرد.

 وی با بیان اینکه بسیج سازندگی به دنبال فعال کردن تمامی ظرفیت‌ها در فارس است، افزود: یکی از مواردی که سبب رونق اشتغال و اقتصاد می‌شود استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی است و بسیج سازندگی تلاش کرده با سیاست‌های تشویقی سرمایه‌گذاران را به این امر تشویق کند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین