چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 18

افتخار دکتر فیروزی برای لارستان بزرگ و ایران

یک بیمار جوان بلغاری که به نظر بسیاری از متخصصان دست راست وی را از دست رفته می دانستند، پس از عمل جراحی گفت که با این عمل بسیار پیچیده…

یک بیمار جوان بلغاری که به نظر بسیاری از متخصصان دست راست وی را از دست رفته می دانستند، پس از عمل جراحی گفت که با این عمل بسیار پیچیده جراحی زندگی، امید و ایمان مجددا خود را بدست آورد. تلویزیون

M.T. V بلغارستان که خبر مربوط به پیوند موفق آمیز دست را توسط پزشک و جراح ایرانی پخش کرد،یاد آور شد که اولین عمل جراحی پیوند دست در بلغارستان در سال ۱۹۸۷ انجام شده، ولی به دلیل دشواری این نوع عمل های جراحی بسیاری از بیماران سلامت کامل خود را مجدداً به دست نمی آورند. اما این پزشک ایرانی کسی نبود جز دکتر بهرام فیروزی که اصلا اهل کهنه اوز می باشد. بهرام فیروزی جراح ارتوپد ایرانی در بلغارستان با بک عمل جراحی بسیار نادر موچ دست یک مرد جوان بلغاری را که در هنگام کار با دستگاه برش کاملا قطع شده بود، با موفقیت پیوند زد. این مهم ما را بر آن داشت تا خانواده وی را بیشتر بشناسیم. مطالب به نقل از پایگاه مربوطی می باشد.

آقای مرتضی فیروزی  پدر دکتر بهرام فیروزی متولد ۱۳۳۶  فرزند حاجی محمد از خانواده سرشناس و نام آشنای فیروزی در روستای کهنه و اکنون ساکن شهرک جدید میباشد ایشان دارای پنج پسر و یک دختر می باشند.تحصیلاتش را تا ششم نظام قدیم در مدرسه نوبنیاد کهنه به اتمام رساند و مکتب قرآن رادر سن پنج ونیم سالگی شروع وبه  گفته خودشان درسن هفت سالگی با شلاقی  بلند از دست مبارک سید محمد صالح حسینی فارغ التحصیل گشت.

گرچه خود آقای فیروزی مجالی برای تحصیلات عالیه نیافته و از سال ۱۳۵۳مشغول به کارکردن شده اند اما هیچگاه درس و مدرسه را فراموش نکرده است.دلیل آشکار این ادعا اعزام سه فرزند پسرش به خارج از کشور جهت تحصیل در مدارج بالای تخصص در رشته های مهم پزشکی در دانشگاه های معتبر دنیا می باشد. آقای فیروزی اکنون در شارجه مغازه دار می باشد و به گفته خودشان قسمت هنگفتی از در آمد مغازه اشان را به  تحصیل فرزندانش اختصاص داده است . دکتر علی فیروزی، دکتر فاروق فیروزی و دکتر بهرام فیروزی سه فرزند پزشک این خانواده پر افتخار می باشند.

دکتر بهرام فیروزی

بهرام فیروزی  اولین پزشک از خانواده فیروزی می باشد که دوره پزشکی عمومی را در شهر سنت پیترزبرگ  (روسیه)  با موفقیت به اتمام رساند و اکنون در کشور بلغارستان شهر صوفیا در یکی از معتبرترین دانشگاه های آن کشور و جهان می باشد در رشته مورد علاقه اش “ارتوپدی ” مشغول گذراندن دوران تخصص این رشته مهم می باشد.دکتر بهرام دوران ابتدایی را در زادگاهش و کلاسهای سوم و چهارم را بصورت جهشی و راهنمای و دبیرستان را در مدارس نمونه شهر لار گذرانید وبا توجه به قوانین مدارس خارج از کشور که ازگذراندن دوره پیش دانشگاهی معاف بودند در سن ۱۶ سالگی وارد دانشگاه شد.(۱)

این موفقیت را به جامعه علمی لارستان بزرگ؛ کهنه ای های عزیز و خصوصا خانواده محترم فیرزوی تبریک می گوییم.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین