چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

شهر الکترونیک لارستان؛ در آینده ای نزدیک

به مناسبت ۲۴دیماه که در تقویم بنیاد بین المللی  ICDLجمهوری اسلامی ایران به نام مرکزICDL احسان خور لارستان به ثبت رسیده است مراسمی با حضور فیاض پور مدیر آموزش وپرورش…

به مناسبت ۲۴دیماه که در تقویم بنیاد بین المللی  ICDLجمهوری اسلامی ایران به نام مرکزICDL احسان خور لارستان به ثبت رسیده است مراسمی با حضور فیاض پور مدیر آموزش وپرورش لارستان ومعاونین او،ثمری

بخشدار مرکزی،دانش امام جمعه،دست پاک شهردار و نمایندگان شورای شهرخور در محل این مرکز برگزار شد.
 
به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل ومدیریت آموزش وپرورش لارستان در آغاز این مراسم ، سعیدمحمد برآویی مدیر این بنیاد علمی گفت: هم اکنون این بنیاد جهانی دارای ۱۵۰کشورعضو می باشد ومدیر ارشد آن درایران معاونت پژوهشی وزارت آموزش وپرورش است.

وی تشکیل این جلسه را مقدمه ای برای همایش بزرگی دانست که در  آینده ای نزدیک با حضور مقامات وزارت آموزش وپرورش در لار برگزار خواهد شد. او همچنین افتتاح اولین مرحله از طرح کودکان الکترونیک که کلاس اول تا چهارم راشامل می شد-دوره آموزشی مادر وکودک به صورت یک تیم۱۲نفره برای پایه های اول ودوم ابتدایی-دوره آموزشی “فن یاوران” که تمام پایه های تحصیلی شامل می شودو برگزاری  دوره های آموزشی برای والدین دانش آموزان را از جمله برنامه های اجرایی این مرکز برشمرد. برآویی این مژده رانیز داد که هم اکنون سایت” لارستان الکترونیک”به ثبت رسیده است اما به خاطر عدم آمادگی زیرساختها پسورد آن گرفته نشده است وبه محض فراهم شدن  زیرساختهای مناسب، بارگذاری اطلاعات شهر الکترونیک لارستان آغاز خواهدشد.
 
مدیر آموزش وپرورش لارستان نیز در سخنانی اظهارداشت:درعصری قرار داریم که موسوم به عصرارتباطات وفن آوری است والزامات زندگی درچنین عصری فراگیری علوم وفنونی است که پرشتاب ولحظه ای تولید می شوند وآن دهکده جهانی که سالها پیش به طورجدی توسط طراحان آن مطرح شد امروز به وقوع پیوسته است وما شهروندان این دهکده جهانی خواه ناخواه با این علوم و فنون جدید سروکار داریم وعلی رغم تهدیدهایی که جوامع سنتی وجهان سومی ازبابت این علوم جدید احساس می کنند اما فرصتها وفواید ونکات مثبت آنها بسیار بیشتر است.

فیاض پور با اشاره به اینکه این دوره، دوره گذراست تاکیدکرد چه بهتر که با مهارت وآگاهی لازم فرهنگ وبستر مناسب را جهت استفاده صحیح از این ابزار را برای فرزندانمان فراهم سازیم اگرچه متاسفانه به دلیل مسائل اقتصادی هنوز در جامعه مااین دانش وفنون جدید نهادینه نشده است وبراین اساس هنوز ما  یک مدرسه هوشمند به معنای واقعی خودنداریم وهمه ما  با عزمی جزم باید به سمت آموزش بهینه وکاربردی گام برداریم وبا مجهز شدن به دانش روز وبا تولید آموزه ها وتولید محتوای اخلاقی ودینی ان شاء الله شاهد جامعه ای پیشرفته وبه روز باشیم.
 
دست پاک ،شهردار خور دیگر سخنران این جلسه نیز با تشکر از تعامل آموزش وپرورش با شهرداری خور بیان داشت:محور اصلی در توسعه”انسان”است وتاکنون اقدامات شایسته ای در جهت توسعه فرهنگ ودانش این منطقه صورت گرفته است و امیدواریم به زودی شاهد کلنگ زنی ساختمان جدید این بنیاد باشیم. وی با گرامیداشت یاد پرفسور علی اکبر جلالی ” پدر علم فن آوری واطلاعات درایران” تاسیس نخستین روستای الکترونیکی جهان درایران وطراحی شهرالکترونیک کیش در سال۸۹ را از اقدامات این دانشمند ایرانی برشمرد واظهار امیدواری کرد این اتفاق مهم برای منطقه ما نیز پربرکت باشد.

بخشدارمرکزی لارستان هم درسخنانی شهرخور را دارای پتانسیل بالا دانست و وجود خیرین زیاد در این شهر را فرصت مناسبی برای توسعه وآبادانی این منطقه دانست .ثمری از آمادگی مجموعه فرمانداری در جهت همکاری وبرگزاری جلسات مدون با این خیرین بزرگوار در همین راستا خبرداد واز شهرداری خور خواست تا ارتباط بیشترو مداوم با آنها ایجاد شودتا یک تغییر وتحول اساسی در چهره شهرصورت بگیرد.

درپایان نیز پس از اهدای چندلوح تقدیر  از سوی آموزش وپرورش لارستان به شهردار خوروهمکارانش ،مهندس ابراهیم زمانی به عنوان مدیر فنی جدید بنیادICDLاحسان خور لارستان معارفه شد.وی نیز برخی از برنامه های انجام شده در چند روز اخیر از جمله راه اندازی وبسایت این بنیاد علمی وبرنامه های پیش رو را تشریح کرد

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین