چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 20

مردم لارستان، پیشگام در بازسازی عتبات عالیات

میلاد لارستان: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس، گفت: از ابتدای شروع به کار ستاد عتبات عالیات، مردم استان فارس ۵۲ میلیارد تومان کمکهای نقدی و غیرنقدی به این…

کربلا و عتباتمیلاد لارستان: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس، گفت: از ابتدای شروع به کار ستاد عتبات عالیات، مردم استان فارس ۵۲ میلیارد تومان کمکهای نقدی و غیرنقدی به این ستاد تحویل داده اند.

جابر مهدیار در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه، به دلیل آنکه استان فارس به عنوان یک استان هنری در کشور شناخته می شود، اظهار داشت: صحن حضرت فاطمه زهرا(س) که در جوار حرم مطهر امیرالمومنین(ع) در زمینی به مساحت ۷ هکتار و ۲۱۷ هزار متر زیربنا در شش طبقه در حال ساخت می باشد که جوابگویی کلیه نیازهای زائرین محترم خواهد بود.

وی افزود: این صحن، دارای قسمتهای مختلفی از قبیل؛ کتابخانه، درمانگاه، مهمانخانه، حوزه علمیه، پارکینگ خودرو، خدمات عمومی و غیره است که جهت جمعیت میلیونی و در شأن حضرت علی(ع) پیش بینی شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اعلام این خبر که کارهای خوبی برای توسعه حرم های واقع در کربلای معلی در حال انجام است، تصریح کرد: اقدامات زیربنایی لازم برای احداث صحن های حضرت زینب(س) و عقیله بنی هاشم(ع) در حال آماده سازی است و در آینده نزدیک زائرین گرامی از این مکان ها استفاده خواهند نمود.

وی با بیان اینکه، علی رغم تمام ناامنی ها در شهر سامرا، امروز در حال اتمام کارهای عمرانی در اطراف حرم های مطهر هستیم، خاطر نشان کرد: سرداب منصوب به امام زمان(عج) در بازسازی و توسعه یافته است و اکنون طبقه زیرین این مکان، قادر به جا دادن جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر می باشد و صحن بالایی سرداب نیز، بسیار بزرگ و وسیع ایجاد شده است.

مهدیار با اعلام این خبر که چند ضریح و جعبه های خاتم برای قبور مطهر آماده شده و در آینده ای نزدیک به کشور عراق منتقل خواهد شد، عنوان کرد: آینه کاری ها در شهرهای سامرا و کاظمین به اتمام رسیده و ایوان طلا در حرم های مطهر دارای پیشرفت های خوبی بوده است.

وی با ابراز خرسندی از اتمام و مورد استفاده قرار گرفتن صحن امام رضا(ع) در کاظمین، افزود: صحن جدیدی نیز، تحت عنوان صحن حضرت صاحب الزمان(ع) کار مطالعاتی و عملیاتی آن شروع شده و خوشبختانه اطراف حرم های امامین جوادین(ع) نسبت به قبل بسیار گسترش یافته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به اینکه، برنامه های این ستاد به سمت توسعه حرم های مطهر اهل بیت(ع) سوق پیدا کرده است، تصریح کرد: طبق برنامه ۱۵ ساله پیش بینی شده و با هماهنگی های خوبی که با کشور عراق و تولیت های حرم های مطهر صورت پذیرفته، امید می رود سرعت انجام این کارها، افزایش یابد.

وی با تقدیر ویژه از مردم متدین و مومن شهرستان لارستان در بازسازی عتبات عالیات، گفت: با همدلی که مردم و مسئولین لارستان با یکدیگر دارند، مردم این شهرستان یک حرکت تاریخی، اثرگذار، فرهنگی و معنوی مشارکت دارند.

مهدیار با بیان اینکه، تمام نذورات در آن جایی که مورد نظر خیرین می باشد، مصرف خواهد شد، اعلام کرد: در شهرستان لارستان و شهرستان های دیگر استان فارس، افرادی که مایل به مشارکت در ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) هستند، هر متر مربع تقریباً ۵ میلیون تومان هزینه در بردارد که برای هر یک متر مربع آن، سند افتخار صادر می شود و این سند می تواند نسل به نسل برای همه تاریخ در بین اعضای خانواده به عنوان یک سند معنوی دست به دست شود.

وی با اشاره به اینکه، شهرستان لارستان در امر کمک به بازسازی عتبات عالیات به عنوان شهرستان پیشگام در فارس و کشور شناخته می شود، تصریح کرد: مردم شهرستان لارستان همانگونه که در سایر زمینه های دینی و اسلامی پیشقدم و سرآمد بوده اند، در زمینه کمک به بازسای حرم های مطهر نیز، لارستان همتراز شهرستانهای بزرگ کشور عمل کرده که نمونه بارز آن، کمک بیش از ۱ و نیم برابری مبلغ تعیین شده در سهم این شهرستان در ساخت صحن مطهر حضرت فاطمه(س) است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس، گفت: از ابتدای شروع به کار ستاد عتبات عالیات، یعنی از ۹ سال گذشته تاکنون، مردم استان فارس ۵۲ میلیارد تومان کمکهای نقدی و غیرنقدی به این ستاد تحویل داده اند.

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین