شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

غرب به تعهدات خود با تأخیر عمل کرده‌ است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت‌: غرب به تعهدات خود در توافق‌نامه ژنو با تأخیر عمل کرده‌ است. علاءالدین بروجردی با اشاره به روند مذاکرات…

علاء الدین بروجردیرئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت‌: غرب به تعهدات خود در توافق‌نامه ژنو با تأخیر عمل کرده‌ است. علاءالدین بروجردی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گروه ۱+۵ و ایران اظهار داشت:

ایران وارد فاز جدیدی از مذاکرات شده است زیرا آمریکا با استفاده از رسانه‌‌های متعددی که در جهان در اختیار دارد بین مردم دنیا موضوع هسته‌ای ایران را به‌صورت دروغین القا کرده‌است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات دور نخست مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی تعدادی از وزرا را به کمیسیون امنیت ملی دعوت کردند تا در زمینه برداشته‌شدن تحریم‌ها اطلاع دقیق کسب کنند.

 وی در پاسخ به این سؤال که آیا تحریم‌ها از بین رفته، کمتر شده یا بیشتر شده است، عنوان کرد: به‌میزانی‌ که آنها متعهد شده بودند عمل شده است ولی بعضی از موارد با تأخیر انجام شده است.

 بروجردی افزود: برخی موانع در انتقال ثروت‌ها وجود داشته که با تأخیر به داخل کشور منتقل شده ولی هم در مورد قطعات هواپیما و هم در مورد انتقال ثروت‌های بلوکه شده تعهدات در چارچوب توافق‌های صورت گرفته با تأخیر عمل شده است.

 وی با اشاره به دلیل تأخیر رفع تحریم‌ها تصریح کرد: آمار دقیقی از میزان تحقق مصوبات ژنو ندارم ولی در همان مقطعی که وزرا  آمدند و گزارش دادند مشکل اساسی در واقع تأخیرهایی بود که برخی متأثر از سیستم بوروکراسی حاکم بر اجرای این مصوبات است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین