چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 4 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 14

اختتامیه جشنواره مردمی “سراج” در لارستان برگزار شد

میلاد لارستان: مراسم اختتامیه جشنواره مردمی “سراج” در لارستان با معرفی نفرات برتر با حضور عضو شورای عالی فضای مجازی کشور به کار خود پایان داد. به گزارش خبرنگار میلاد…

میلاد لارستان: مراسم اختتامیه جشنواره مردمی “سراج” در لارستان با معرفی نفرات برتر با حضور عضو شورای عالی فضای مجازی کشور به کار خود پایان داد. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، آئین اختتامیه جشنواره مردمی “سراج” با شکوه خاصی و با حضور

هنرمندان، رزمندگان، جانبازان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، بسیجیان، مسئولین شهرستان لارستان، دکتر یونس فروزان از اعضای شورای عالی فضای مجازی کشور و اقشار مختلف مردم در محل تالار وحدت شهر لار با معرفی نفرات برتر برگزار گردید.

در این مراسم، عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با برشمردن جنبه های خاص توجه روزافزون به موضوع جنگ نرم در سطح دنیا، اظهار داشت: امروز، فضای جنگ از محیط سخت به جنگ در فضای نرم و با ابزار رسانه تبدیل شده است.

فروزان با اشاره به گوشه ای از بیانات رهبری در خصوص جنگ نرم که فرموده اند:«می بینم تجهیز را، می بینم صف آرایی را، می بینم دندان های به هم فشرده شده از روی کینه را، چه بکنم اگر کسی این صحنه را نمی بیند»، افزود: این جملات نشان دهنده نگرانی های رهبر ما درباره نقشه های شوم دشمنان برای پیروزی شان در این جنگ است.

وی با بیان نکته ای از «لئون پانتا» وزیر امور خارجه وقت کشور آمریکا، تصریح کرد: این مقام آمریکایی در چند سال قبل در جلسه ای گفته است، جنگ آینده ما با ایران، جنگ در فضای «سایبری» است.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با تأکید بر مطالعه بیشتر جوانان و بسیجیان در زمینه فضای سایبری و جنگ نرم، تصریح کرد: می توان با انتشار یک مطلب و یا فیلم در فضای مجازی، در جمع کثیری از افراد تأثیرگذار بود و افکار خود را القاء نمود.

وی خطاب هنرمندان و فعالان فرهنگی با اشاره به اینکه اگر ما خواهان مقابله با دشمنان و دفاع از خود در برابر آنان هستیم، می بایست خود را به سلاح تولیدات مفید فرهنگی تجهیز کنیم، خاطر نشان کرد: برای به عرصه هنری، باید با دیدی باز و هوشیاری کامل به دیده بانی پرداخت و متناسب با نیازهای روز وارد عمل شد.

فروزان با تعبیر اینکه یک محصول فرهنگی همچون گلوله خمپاره ای است که هدف خاصی را دنبال می کند، افزود: فعالان فرهنگی باید با رصد کردن وقایع روز، در قالب کارهای هنری بر روی مخاطب خود اثر بگذارد.

وی با بیان اینکه، آن ابهتی که داعش در گروه مخاطب خود ایجاد نموده، تمامی آن از طریق فضای مجازی بوده است، تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی باید پرشورتر و هدف دارتر انجام شود.

در پایان این مراسم از نفرات برتر شرکت کننده در جشنواره مردمی” سراج” با اهدای لوح یادبود جشنواره و هدایایی تقدیر و تجلیل شد.

رضا تکبیری، از اعضای هیئت مرکزی  جشنواره مردمی “سراج” در گفتگو با خبرنگار تسنیم در لارستان، گفت: در نخستین دوره برگزاری جشنواره مردمی “سراج” لارستان تعداد ۷۲۰ اثر از ۱۷ استان کشور در بخشهای؛ عکس، پوستر، مقاله، خاطرات طنز شهدا، هنرهای تجسمی، شعر، کلیپ، فیلم ساز آماتور شرکت کرده بودند.

وی افزود: بیشترین بخش شرکت کننده، بخش عکس و شعر بود که آثار ارسالی در بخش شعر در سطح بالایی بود که ۲۰ شاعر از نقاط مختلف کشور در این جشنواره شرکت کرده بودند که از آن جمله می توان علی فردوسی از شاعرانی که در محضر رهبر انقلاب به قرائت شعر پرداخته است، نام برد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین