یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

کلینیک‌ صنعت در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: کلینیک‌های صنعت در سراسر کشور به‌منظور تقویت و حمایت از صنایع راه‌اندازی می‌شود. غلامرضا سلیمانی کلینیک صنعت را از…

شهرک صنعتی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: کلینیک‌های صنعت در سراسر کشور به‌منظور تقویت و حمایت از صنایع راه‌اندازی می‌شود. غلامرضا سلیمانی کلینیک صنعت را از طرح‌های مهم به‌منظور تقویت و

حمایت از صنایع، به‌ویژه صنایع کوچک اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه کلینیک‌های صنعت با محوریت این سازمان در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: با راه‌اندازی کلینیک فوق علاوه بر عارضه‌یابی واحدهای  صنعتی راهکارهای مناسبی به این واحدها ارائه  می‌شود.

 وی در ادامه بابیان اینکه هم‌اکنون در سطح کشور ۹۴۲ شهرک صنعتی مصوب وجود دارد گفت: از این تعداد ۷۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی آماده واگذاری به متقاضیان است.

 معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از فعالیت ۳۳ هزار واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت این تعداد واحد صنعتی ظرفیت مناسبی را برای هم‌افزایی و ارتقای سطح تولیدات فراهم می‌کند که باید در این زمینه با تقویت ارتباط واحدهای صنعتی  باهم و انجام شبکه‌سازی در شهرک‌های صنعتی اقدام کرد و هنوز از ظرفیت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی به نحو مناسب استفاده نشده است.

 وی با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در توسعه اقتصادی کشور بابیان اینکه از حدود ۸۷ هزار واحد صنعتی فعال در کشور حدود ۸۱ هزار واحد صنعتی جزء صنایع کوچک محسوب می‌شوند تصریح کرد: صنایع کوچک ۹۲ درصد از کل صنایع کشور را تشکیل می‌دهند.

 

سلیمانی عنوان کرد: بیش از یک‌میلیون نفر در صنایع کوچک کشور اشتغال دارند که درمجموع صنایع کوچک سهم ۴۵ درصدی اشتغال صنایع کشور را به‌خود اختصاص داده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک سهم ۱۰ درصدی در صادرات کشور را دارند گفت: در بحث کمی در صنایع کوچک رشد داشته‌ایم اما ازنظر کیفی در شاخص‌هایی نظیر صادرات و ارزش‌افزوده جای کار بسیار زیادی وجود دارد و باید ارتقاء یابد.

 معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران پایین بودن سطح فناوری، فعالیت واحدها به‌صورت مجزا و نبود فعالیت شبکه‌ای، عدم وجود بخش توسعه و فناوری و عدم دسترسی مناسب به منابع مالی و سرمایه در گردش را از مهم‌ترین مشکلات صنایع کوچک اعلام کرد و افزود: هدف کلان ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزایش سهم صنایع کوچک در تولید ناخالص داخلی و ارزش‌افزوده صنعتی است.

 معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین رقابت‌پذیری صنایع کوچک در بازارهای هدف و ارتقای فضای  کسب‌وکار در این صنایع را از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد.

 کلینیک صنعت فارس در محل ساختمان شهرک فناوری صنایع شیمیایی و مرکز خدمات کسب‌وکار شهرک صنعتی شیراز راه‌اندازی  شده است که در این کلینیک با استقرار اساتید دانشگاه و شرکت‌های مشاوره‌ای ضمن عارضه‌یابی واحدهای صنعتی برای برون‌رفت واحدها از مشکلات و نیز ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات واحدها و ارتقای بهره‌وری مشاوره رایگان ارائه می‌شود.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۷:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین