یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

گزارش بررسی مشکلات صنعتگران، توسط جعفرپور و مسئولان استانی

میلاد لارستان: در جلسه ای با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دو تن از مسئولین استانی، مسائل و درخواست های صنعتگران لارستانی مورد بررسی قرار گرفت. به…

ساختمان کسب و کار صنایع لارستانمیلاد لارستان: در جلسه ای با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دو تن از مسئولین استانی، مسائل و درخواست های صنعتگران لارستانی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان؛ در جلسه ای با حضور جمشیدجعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مهندس اعتمادی معاونت برنامه ریزی و بودجه و همچنین مهندس بهارلوئی نژاد معاونت عمران و محیط زیست اداره کل شهرکهای صنعتی استان فارس، محمدرضا پیمان فر رئیس اداره شهرکهای صنعتی لارستان و صنعتگران و تولیدکنندگان نواحی و شهرکهای صنعتی لارستان، که در محل ساختمان تازه تأسیس کسب و کار شهرک صنعتی بزرگ مرکزی شهر لار برگزار شد، مسائل، مشکلات و کمبودهای صنعتگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ساختمان کسب و کار صنایع لارستان

 

رئیس اداره شهرکهای صنعتی لارستان: زیرساختهای لازم برای سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی لارستان فراهم شده است

در ابتدا، رئیس اداره شهرکهای صنعتی لارستان با بیان اقدامات انجام شده برای فراهم سازی زیرساختهای لازم برای ایجاد شهرکهای صنعتی در قسمتهای مختلف شهرستان لارستان و تقدیر و تشکر از همکاری بی شائبه مدیرکل و پرسنل اداره کل شهرکهای صنعتی استان فارس، اظهار داشت: مهمترین طرحها و زیرساختهای اجرا شده در شهرک صنعتی مرکزی لار عبارتند از:

*جهت خرید ماشین آتش نشانی مبلغ ۱ میلیارد تومان

*ساختمان کسب و کار و سالن اجتماعات ۱۰۰ میلیون

*روشنایی فاز دوم شهرک صنعتی ۲۴۵ میلیون تومان

* حفر چاه برای رفع مشکل آب در تنگ “مه” ۲۵۰ میلیون تومان

*اجرای خط انتقال آب به فاصله تقریبی ۳ کیلومتر ۲۵۰ میلیون تومان

*پیاده رو سازی فاز دوم با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی در حال اجراست

* تکمیل آسفالت فاز دوم با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان قرارداد منعقد شده است

* اختصاص ۲ میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه

* احداث سر در ورودی جدید با مبلغ ۴۵ میلیون تومان

* ساختمان اداری و مهمانسرا با مبلغ ۱۱۷ میلیون تومان

*رفع نقص از روشنایی فاز یک با هزینه ای بالغ بر ۲۳ میلیون تومان

پیمان فر در خصوص اقدامات انجام شده در شهرک تازه تأسیس بخش بیرم لارستان نیز، افزود: قرارداد ۱ و نیم میلیاردی برای انتقال آب به این شهرک منعقد شده، زیرسازی و تک لبه گذاری با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در حال اجراست.

وی درباره پروژه شهرک صنعتی بخش اوز لارستان هم، گفت: با همکاری مسئولین، عملیات آبرسانی به شهرک از خود شهر اوز تا شهرک با هزینه ای بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان صورت گرفت، زیرسازی و آسفالت آن با قراردادی بالغ بر ۱ میلیارد تومان انجام خواهد شد، روشنایی این شهرک با هزینه ای ۱۲۰ میلیون تومانی در دهه مبارک فجر افتتاح گردید، تأسیس ساختمان نگهبانی با مبلغ ۹۰ میلیون تومان به پیمانکار واگذار و درحال انجام است، ساخت سر در ورودی با ۴۵ میلیون تومان و انتقال تلفن و اینترنت به شهرک صنعتی اوز که این شهرک کاملاً آماده سرمایه گذاری است.

رئیس اداره شهرکهای صنعتی در بحث فعالیتهای انجام شده در شهرک صنعتی حسن لُری و پشته سنگر، ادامه داد: قرارداد آسفالت این شهرک با هزینه ای بالغ بر ۱ میلیارد تومان منعقد گردیده است، ایجاد ساختمان نگهبانی پشته سنگر با هزینه ای بالغ بر ۹۰ میلیون تومان، ساخت سر در ورودی با هزینه ۴۵ میلیون تومانی، روشنایی حسن لُری با هزینه ۲۲۵ میلیون تومان و روشنایی پشته سنگر با ۱۵۰ میلیون تومان، اینترنت و تلفن این شهرکها برقرار است.

وی بیان کرد: عملاً در شهرکهای صنعتی لارستان در مجموع ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

ساختمان کسب و کار صنایع لارستان

 

پیمان فر با بیان اینکه مهمترین دغدغه صنعتگران، مسئولین و مردم، راه دسترسی به شهرک صنعتی مرکزی شهر لار است، اظهار داشت: این مهم به شدت در دست پیگیری است، اما بزرگترین مانع در تحقق این کار، مالکین زمینهای شهر خور برای عبور جاده رضایت نمی دهند.

وی تصریح کرد: این جاده به طول ۵ و نیم کیلومتر خواهد بود و یک طرح بزرگ است و امیدواریم این مشکل با توسل به قانون تملک و دارایی اجرایی گردد.

مهمترین مشکلات شهرک صنعتی مرکزی لارستان

بنی زمان، از اعضای هیئت امناء شهرک صنعتی لار، دیگر سخنران این جلسه بود که به مطرح کردن مهمترین مسائل و مشکلات صنعتگران پرداخت. در ادامه بطور خلاصه اهم این مسائل بیان می شود:

*مشکل گرفتن اعتبارات استانی و تسهیلات جهت سرمایه در گردش صنعتگران برای عبور از بحران اقتصادی

* تقاضا برای تعامل بانک های عامل با صنعتگران در زمینه مواجه نشدن تولیدکنندگان با مسائل قضائی و حقوقی در بحث پرداخت معوقات بانکی.

* گلایه از بانکها بدلیل عدم قبول سند واحدهای تولیدی به منظور وثیقه

* انتقاد از پرداخت بی رویه مالیات با وجود وعده معافیت ۱۰ ساله مالیاتی از سوی مسئولین که متأسفانه این مهم جامه عمل به خود نگرفته است که علاوه بر آن، در زمان حاضر، بصورت ۳ ماهه،۶ ماهه و سالیانه مجبور به پرداخت مالیات و حق بیمه هستیم.

* عدم بهره مندی شهرک صنعتی شهر لار برای دفن زباله های صنعتی و تقاضا از رئیس اداره محیط زیست برای حل این مشکل.

* عدم بهره مندی شهرک صنعتی از فاضلاب مناسب و استاندارد برای دفع پساب ها.

* ورود بی رویه کالاهای غیراستاندارد و بهداشتی سایر شهرستانها به بازار عرضه شهر لار که با وجود انجام مکاتبات به استان، متأسفانه جلوی پخش این اجناس گرفته نمی شود

* تقاضا از ادارات استاندارد و شبکه بهداشت، برای همکاری بیشتر با صنعتگران و مقابله با اجناس نامرغوب و غیراستاندارد با توجه به سختگیری هایی که برای تولیدکنندگان بومی در نظر گرفته می شود

* تقاضا برای قرارگرفتن آتش نشانی شهرک صنعتی در زیرمجموعه خدمات آتش نشانی شهرداری شهر لار

* تقاضا از شهروندان، عمده فروشان و تجار لارستانی برای همکاری بیشتر برای توزیع اجناس تولید شده در شهرکهای صنعتی لارستان

* انتقاد از پخش اجناس تولید شده شهرستانهای دیگر که مشابه آن حتی باکیفیت تر در لارستان تولید می گردد

* تسریع در امور اسناد مالکیت و تعامل با صنعتگران با توجه به گذشت ۲۰ سال از عمر ساخت شهرک صنعتی در لارستان

* تسریع در ایجاد زیرساختهای لازم برای شهرک صنعتی بخش بیرم

* نصب تابلو شهرک صنعتی بیرم و همچنین رسیدگی به جاده ورودی

* برطرف کردن ترکیدگی مداوم لوله های انتقال آب ناحیه صنعتی حسن لُری لار

جعفرپور: برخی از بانکها درباره اقساط معوق، ظالمانه عمل می کنند

دکتر جمشید جعفرپور، نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، دیگر سخنران این جلسه بود. وی ضمن تشکر از مسئولین استانی و شهرستانی شهرکهای صنعتی در بررسی و توجه به امور این شهرکها، افزود: یکی از موضوعاتی که هر نماینده ای به آن توجه دارد، بحث تولید و توسعه صنعتی شهرستانهای حوزه انتخابیه می باشد که باعث اشتغال و شکوفایی مناطق می شود.

ساختمان کسب و کار صنایع لارستان

 

جعفرپور، یکی از ظرفیتها و پتانسیلهای شاخص منطقه لارستان بزرگ را حوزه صنعتی دانست و افزود: با توجه به وجود سرمایه در دست مردم منطقه، باید زمینه ای فراهم شود تا در امر اشتغال، تولید و توسعه شهرستان، پیشرفت و رونق ایجاد گردد.

وی با درخواست از مسئولین استانی در حل مشکلات تولیدکنندگان، بخصوص در بحث معوقات بانکی، تصریح کرد: هر آنچه ما بتوانیم گره ای از مشکلات صنعتگران باز کنیم، تولیدکنندگان به آرامش خاطر بهتری می توانند فعالیت داشته باشند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با ابراز تعجب از عدم پذیرش اسناد مالکیت زمین های شهرک صنعتی لارستان در بانکهای عامل این شهرستان جهت ارائه تسهیلات به صنعتگران، خاطر نشان کرد: طی تماس با مهندس صداقت پور (مدیرکل شهرکهای صنعتی فارس)، چنین مشکلی در مرکز استان(شیراز) وجود ندارد، پس بدین ترتیب این مسئله که موضوعی شهرستانی است، باید هرچه سریعتر رفع گردد.

وی با انتقاد از بانکها در خصوص عدم همکاری با صنعتگران، افزود: این چه دستورالعملی است که در شهرستان لارستان بانکها خود را موظف به اجرای آن می کنند، اما در شیراز بکار نمی بندند؟!

جعفرپور با بیان اینکه در این نوع عملکرد بانکها، دو نوع برداشت می توان داشت، افزود: یا اینکه بانکهای شیراز، در اجرای این دستورالعمل، آسان تر و بدون سختگیری برخورد می کنند و یا اینکه بانکهای شهرستان می خواهند کمترین ریسک را برای خود بپذیرند!

وی با اشاره به اینکه برخی از بانکها درباره اقساط معوق، ظالمانه عمل می کنند، اضافه کرد: در مورد نحوه برخورد با معوقات بانکی و فروش زمینها، برخی اخبار به گوش ما می رسد که امیدوارم چنین چیزی وجود نداشته باشد، که خدای ناکرده اگر به اطمینان برسیم، برخورد جدی خواهیم داشت.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه، به دنبال راهکارهایی برای جذب جوانان تحصیلکرده به فعالیتهای واقع در شهرک صنعتی هستیم، گفت: با ورود این جوانان به شهرکها، مشکلات این شهرک ها نیز کم می شود.

وی با تأکید و توصیه به مردم و تجار برای حمایت از تولیدات و اجناس تولید شده در شهرکها و نواحی صنعتی لارستان، ادامه داد: از بازاریان و اصناف می خواهیم صنایع موجود در منطقه را حمایت کنند.

جعفرپور با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده، موافقت های لازم از سوی شورای اسلامی شهر لار درخصوص قرارگرفتن آتش نشانی شهرک صنعتی مرکزی لار در زیرمجموعه آتش نشانی شهرداری لار، افزود: در آینده نزدیک، هزینه های جاری این مرکز از دوش صنعتگران برداشته خواهد شد و تمام امور آن از طرف شهرداری انجام می شود.

معاون عمران مدیرکل شهرکهای صنعتی فارس: تصفیه خانه در شهرک صنعتی لارستان ساخته می شود

مهندس بهارلوئی نژاد، معاون عمران و محیط زیست شهرکهای صنعتی فارس هم، با بیان اینکه، خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته اکثر زیرساختهای لازم برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی مرکزی شهر لار فراهم گردیده است، گفت: طی چند روز آینده، پروژه احداث ساخت تصفیه خانه برای شهرک صنعتی لارستان به مناقصه خواهد رفت و در اسرع وقت، عملیات ساخت آن شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه، برای ۴ شهرک و ناحیه صنعتی لارستان در آینده نزدیک ورودی احداث خواهد شد، افزود: از نظر قانونی و تصویب هیئت دولت، بانکها موظف به قبول اسناد مالکیت زمینهای واقع در شهرکهای صنعتی هستند و حتی اگر زمین دارای سند هم نباشد، بانکها می بایست قرارداد ایجاد صنعت را بپذیرند.

بهارلوئی نژاد اضافه کرد: در بحث رفع مشکل آب در شهرک صنعتی بخش بیرم، با پیگیری های لازم، قراردادی معادل ۱ و نیم میلیارد تومان با شرکت آب منعقد شده و امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر رفع شود.

وی درخصوص پیشرفتهای خوب حاصل شده در شهرک صنعتی بخش اوز نیز، گفت: با پیگیری های صورت گرفته، مسیر ورودی، جاده، برق و آب و سردرب ورودی به سرعت در حال تکمیل شدن است و از طرفی نیز، استققبال خوبی در همان ابتدای کار از سوی ۱۵ سرمایه گذار بومی صورت گرفت که باعث دلگرمی شد.

معاون عمران و محیط زیست شهرکهای صنعتی فارس، با تأکید به سرمایه گذاران برای حضور در شهرکها و نواحی لارستان و بخشهای تابعه، ادامه داد: مطمئناً با حضور سرمایه گذاران باعث رسیدگی بیشتر می شود که خود به خود موجب اشتغال و رونق می شود.

وی با تشکر از دکتر جعفرپور درخصوص رفع مشکلات شهرکهای صنعتی منطقه لارستان، ابراز امیدواری کرد: با ورود سرمایه گذاران، مشکل بیکاری جوانان این شهرستان رفع شود.

معاون برنامه ریزی و بودجه مدیرکل شهرکهای صنعتی فارس: مبلغی بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در شهرکهای صنعتی لارستان هزینه گردیده است

مهندس اعتمادی، معاون برنامه ریزی و بودجه اداره کل شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه میزان هزینه های انجام شده در شهرستان لارستان از درآمدهای حاصل شرکت شهرکها پیشی گرفته است، اظهار داشت: تا امروز، شرکت شهرکهای استان فارس در شهرستان لارستان، مبلغی نزدیک به ۹ میلیارد تومان درآمد داشته است که از این میزان ۳۰ درصد ان نقداً توسط صنعتگران پرداخت شده است و ۷۰ درصد آن به شکل اقساط و بدون بهره بانکی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر، مبلغی بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در شهرکهای صنعتی لارستان هزینه گردیده است.

معاون برنامه ریزی و بودجه اداره کل شهرکهای صنعتی فارس با اعلام آمادگی برای احداث جاده دسترسی به شهرک صنعتی مرکزی شهر لار که نیاز به ۳ و نیم میلیارد تومان بودجه دارد، افزود: در تلاش هستیم تا با همکاری مسئولان ذیربط هزینه مورد نیاز تأمین گردد.

وی با بیان اینکه، مصوب شدن طرح بزرگ منطقه ویژه اقتصادی، می تواند گام بلندی در توسعه صنعتی شهرستان لارستان باشد، تصریح کرد: امیدواریم تا با توجه ویژه مسئولین این مهم برای این شهرستان محقق شود.

اعتمادی در پاسخ به انتقاد صنعتگران درخصوص معافیت مالیاتی، خاطر نشان کرد: معافیت ۱۰ ساله مالیاتی در شهرکهای صنعتی مربوط به معافیتهای مالیاتی ماده ۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم است و ربطی به مالیات بر ارزش افزوده یا سایر عوارض ندارد و از طرفی هم اگر افرادی مایل به استفاده از معافیت مالیاتی قانون ماده ۳۲ هستند، بایستی در زمانی که پروانه بهره برداری تحویل می گیرند، باید به اداره دارائی مراجعه کنند و شرایط آن این است که، معافیت های مالیاتی شامل اشخاص حقیقی می شود ولی اشخاص حقوقی موظف هستند از زمان ثبت شرکت اظهارنامه مالیاتی را هر ساله به صورت کامل و شفاف ارائه نمایند.

وی با بیان اینکه، در زمان حاضر نیز، علاقمندان می توانند از معافیتهای مالیاتی ۱۰ ساله بهره ببرند، شرائط آن مهیا است، عنوان کرد: درخصوص سایر عوارض ها و پرداختی ها، در زیر مجموعه شرکت شهرکها قرار نیست.

معاون برنامه ریزی و بودجه اداره کل شهرکهای صنعتی فارس، گفت: در سطح استان فارس، دفترچه های قرارداد صنعتگران به عنوان ۷۰ درصد وثیقه ملکی محسوب می شود و بانک ها دفترچه قرارداد را تا حد ۷۰ درصد طرح اجرا شده بعنوان وثیقه قبول می کنند و علاوه برآن خود سند مالکیت بصورت ۱۰۰ درصد ارزش در کل بانکهای استان فارس پذیرفته می شود و آن مشکلاتی که بانکها در سطح شهرستان لارستان دارند نیاز به پیگیری درون شهرستانی دارد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین