یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

پاسخ جهادکشاورزی به درخواست میلادلارستان

چندی پیش میلادلارستان در مطلبی با عنوان ”  لارستان پیشتازتولیدپنبه استان+درخواست از مسئولین جهاد”  بر خروجی پایگاه اطلاع رسانی خود ضمن اشاره به پیشتازی منطقه لارستان در تولید پنبه استان…

چندی پیش میلادلارستان در مطلبی با عنوان ”  لارستان پیشتازتولیدپنبه استان+درخواست از مسئولین جهاد”  بر خروجی پایگاه اطلاع رسانی خود ضمن اشاره به پیشتازی منطقه لارستان در تولید پنبه استان از مسئولان

مدیریت جهاد کشاورزی لارستان در خواست نمود تا پتانسیل هایی بالقوه و بالفعل  استفاده و کاربردی نمودن از این پنبه تولیدی در منطقه را برای کاربران بیان نمایند.

مدیریت جهاد کشاورزی لارستان طی پاسخی به میلادلارستان موارد درخواستی را مدنظر قرار داده و بیان نموده است. این مطلب در نشریه و پایگاه اطلاع رسانی میلادلارستان درج می گردد. پاسخ مدیریت محترم جهاد کشاورزی لارستان به قرار زیر است:

در خصوص برنامه‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در شهرستان در محصول پنبه موارد به شرح ذيل به حضورتان اعلام مي‌گردد:

-لارستان با سطح زيركشت بيش از ۶۰۰۰ هكتار پنبه، ۳۳ درصد از توليد وش پنبه استان را در اختيار دارد كه با توليد بيش از ۲۰۰۰۰ تن در سال، دومين شهرستان توليد كننده پنبه در استان فارس مي‌باشد.

-كشت پنبه لارستان اكثراً به صورت كاملاً مكانيزه انجام شده و در بسياري از مناطق پنبه كاري شهرستان از پيشرفته‌ترين دستگاههاي بي‌خاكورزي در كشت اين محصول استفاده مي‌گردد.
در سال جاري براي اولين بار در شهرستان دو دستگاه كمباين پيشرفته برداشت پنبه با استفاده از تسهيلات يارانه دولتي وارد شهرستان گرديد.

-دو كارخانه صنعتي پنبه پاك كني در شهرستان وجود دارد كه هم اكنون فقط كارخانه  پنبه پاك كني آقاي اماني كه اخيراً در دهه مبارك فجر به بهره‌برداري رسيد در حال فعاليت مي‌باشد.

-در خصوص صادرات پنبه با عنايت به اين كه ايران وارد كننده وش پنبه است و توليد داخلي پاسخگوي نياز صنايع نساجي كشور نمي‌باشد لذا صادرات مواد خام (وش پنبه) در دستوركار دولت نمي‌باشد ليكن پتانسيل ايجاد كارخانه صنايع تبديلي پنبه از قبيل توليد پنبه و باند طبي و توليد نخ و پارچه  در شهرستان وجود دارد.

علي ارغون
معاون سازمان و مدير جهاد كشاورزي لارستان

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۴:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین