یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

کشت بیش از ۱۰۰ گونه گیاه دارویی در فارس+پیشنهاد

مدیرکل جهاد کشاورزی فارس از کشت بیش از ۱۰۰ گونه گیاه دارویی در این استان خبر داد. با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ گونه گیاه دارویی در استان فارس کشت…

گیاه داروییمدیرکل جهاد کشاورزی فارس از کشت بیش از ۱۰۰ گونه گیاه دارویی در این استان خبر داد. با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ گونه گیاه دارویی در استان فارس کشت می‌شود اظهار داشت:

اقلید، سروستان، جهرم، نی‌ریز و داراب بیشترین و فیروزآباد و پاسارگاد کمترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی را دارند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بیش از یک هزار و ۶۰۰ گونه گیاه دارویی در طرح شناسایی گیاهان دارویی جمع‌آوری شده است که حداقل ۵۰ گونه آن مثل آویشن، نعنا فلفلی، نعنا و بعضی از گیاهان دارویی استفاده عمومی و سنتی داشته و به عنوان دم‌کرده به مصرف می‌رسند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه گونه‌هایی از این گیاهان در حال انقراض است گفت: آویشن شیرازی و شیرین‌بیان از گونه‌های در حال انقراض است که عوامل طبیعی و انسانی همچون خشک‌سالی، تخریب اراضی، تغییر کاربری اراضی و کشت بی‌رویه سبب انقراض این گیاهان در استان فارس شده است.

وی بیان کرد: استان فارس به دلیل ویژگی اکولوژی، تنوع پوشش گیاهی، تنوع اقلیمی و وضعیت خاک دارای گونه‌های مختلف گیاهان دارویی است که به‌صورت طبیعی و زراعی کشت می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه استان فارس در خیلی از سال‌ها مقام نخست تولید گیاهان دارویی را داشته است افزود: ۵۰ درصد اراضی کشت گل محمدی کشور در استان فارس است که شهرستان داراب و فیروزآباد بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی را دارند.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دورهای تخصصی برای تولیدکنندگان گیاهان دارویی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان‌ها و علاقه‌مندی تولیدکنندگان این دورهای تخصصی برگزار می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در سال‌های گذشته از منابع صندوق توسعه ملی تسهیلاتی به متقاضیان کشت گیاهان دارویی پرداخت می‌شد افزود: امسال این تسهیلات از طریق صندوق تعاونی بسیج به متقاضیان ارائه می‌شود.

میلاد لارستان: با توجه به آمار تولید بیش از ۱۰۰ نوع گیاهان داروئی در استان فارس، آنچه لازم و ضروری است، نگاه ویژه سرمایه گذاران لارستان برای تأسیس کارخانه بسته بندی و فرآوری است که علاوه بر بدست گرفتن بازارهای داخلی، می توان از پتانسیل بالقوه لارستان در راستای صادرات بهره برد و از طرفی با کشت گیاهان دارویی مختلف متناسب با اقلیم لارستان، کاری اثرگذار و صورت داد و در تحقق هدفهای اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

 منبع: خبرگزاری تسنیم

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین