چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

کشت‌ محصول گلخانه‌ای در استان فارس توسعه می‌یابد

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس از توسعه کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی در این استان خبر داد. محمدرضا پاکاری اظهار داشت: استان فارس امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ هکتار توسعه…

کشت گلخانه ایمدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس از توسعه کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی در این استان خبر داد. محمدرضا پاکاری اظهار داشت: استان فارس امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ هکتار توسعه کشت گلخانه‌ای داشته و در حال حاضر ۱۸۰ هکتار

از اراضی این استان زیر کشت محصولات گلخانه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در منطقه کم‌آب و خشک کشور واقع‌شده است افزود: انتظار می‌رود که با کمک دولت و پرداخت تسهیلات به گلخانه‌داران سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای سالانه حدود ۴۰ هکتار افزایش یابد.

 پاکاری تولید محصولات خارج از فصل، کاهش میزان مصرف آب بین ۲۰ تا ۵۰ درصد، افزایش تولید در واحد سطح، استفاده بهینه از منابع آب، خاک و نهادهای کشاورزی، ایجاد و تثبیت اشتغال را از مزایای کشت گلخانه‌ای عنوان کرد.

 وی با بیان اینکه استان فارس رتبه ۷ کشور از نظر سطح زیر کشت گل‌ و گیاه زینتی و رتبه ۶ تولید این محصول در کشور را دارد تصریح کرد: میزان تولید گلخانه‌ای سبزی و صیفی‌جات در سال ۹۳ به ۱۸ هزار ۵۰۰ تن می‌رسد که ۵۰۰ تن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه بیش از ۲۴۵ واحد تولید گل ‌و گیاه زینتی، سبزی و صیفی‌جات و ۱۱ واحد تولید قارچ در استان فارس فعالیت می‌کنند افزود: با راه‌اندازی ۵ واحد تولید قارچ در استان تا سال ۹۴ ظرفیت تولید قارچ به ۵ هزار تن می‌رسد.

 پاکاری گفت: اولویت سازمان جهاد کشاورزی فارس توسعه کشت گلخانه‌ای سبزی و صیفی‌جات است زیرا کشت این محصولات در فضای گلخانه‌ای سبب ۱۰ برابر شدن بازده تولید و ۵ برابر شدن بازدهی آبدهی آن‌ها می‌شود.

وی از احداث باغ تولید نهال در شهرستان نی‌ریز و گلخانه کاکتوس در شیراز خبر داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین