چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

ادارات و اماکن عمومی لارستان از انرژی خورشیدی، تأمین برق کنند

میلاد لارستان: به دلیل موقعیت مناسب لارستان، امکان نصب و استفاده از انرژی خورشیدی در تأمین برق مورد نیاز ادارات و اماکن عمومی، می تواند راه حل مناسبی برای استفاده…

میلاد لارستان: به دلیل موقعیت مناسب لارستان، امکان نصب و استفاده از انرژی خورشیدی در تأمین برق مورد نیاز ادارات و اماکن عمومی، می تواند راه حل مناسبی برای استفاده از این نعمت خدادادی باشد.

به گزارش میلاد لارستان، در صورت اجرایی شدن این طرح، به‌جای استفاده و اشتراک از شبکه برق، با نصب و بهره‌گیری از سلول‌های خورشیدی برق ادارات و فضاهای عمومی تأمین می‌شود.

چندی پیش، شرکت توزیع برق شهرستان لارستان با انتشار اطلاعیه در خصوص واگذاری پنل های خورشیدی، گفته بود که؛ بر اساس بررسی‌ها و برآورد وزارت نیرو، هزینه خرید و نصب هر کیلووات انرژی خورشیدی زیر ۱۰ میلیون تومان است و با توجه به اینکه ۵۰ درصد هزینه سرمایه‌گذاری توسط وزارت نیرو پرداخت می‌شود، استفاده از این سلول‌ها برای دستگاه‌های دولتی و عمومی مقرون‌به‌صرفه است.

در این اعلامیه، آمده بود؛ مزیت دیگر سرمایه‌گذاری در نصب سلول‌های خورشیدی این است که وزارت نیرو مکلف شده تا برق تولیدی مازاد را از مشتریان خریداری و به شبکه سراسری منتقل کند.

پس بدین ترتیب، با توسعه و فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم، امکان نصب و استفاده از این سلول‌ها در مراکز و مجتمع‌های تجاری، مسکونی، مدارس، مساجد، مناطق روستایی، چاه‌های کشاورزی و واحدهای باغ‌شهری امکان‌پذیر می‌شود و هزینه‌های احداث شبکه و اشتراک و نصب کنتور برق فعلی برای مصرف‌کنندگان کاهش می‌یابد.

به دلیل وجود منبع خورشیدی رایگان و تمام نشدنی الهی در تمام طول سال در منطقه لارستان، این پیشنهاد به مسئولین و متولیان امر داده می شود تا با فرهنگ سازی و استفاده مناسب از این نعمت بزرگ، در ترویج بهره مندی عامه جامعه از این انرژی نو در سطح خرد و کلان گام بردارند.
از سویی می توان با جذب سرمایه گذاران، لارستان را به پایتخت انرژی کشور تبدیل کرد.

 با توجه به اطلاعات حاصله، خوشبختانه در شهرستان لارستان، یک واحد تولیدی پنل های خورشیدی فعال می باشد و می توان به راحتی اطلاعات مورد نیاز در مورد نحوه مصرف و کارکرد این انرژی نو را بدست آورد.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین