جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

شهید اسلامزاده و گروه ضربت شهید چمران

سال ۶۱ همراه با گروه ضربت شهید چمران، عازم جبهه جنوب شد و در عملیات نامنظم شرکت داشت…

سال ۶۱ همراه با گروه ضربت شهید چمران، عازم جبهه جنوب شد و در عملیات نامنظم شرکت داشت. سرانجام دهم اردیبهشت ماه ۶۱ طی عملیات بیت المقدس با هدف آزادی خرمشهر در منطقه جفیر، به شهادت رسید و پیکر مطهّرش بعد از ده روز، شناسایی و به خاک سپرده شد.

  • نام: عبدالرّضا
  • نام خانوادگی: اسلام­زاده
  • نام پدر: محمد جعفر
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۰
  • میزان تحصیلات: دیپلم
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۰۲/۲۰
  • محل شهادت: جفیر خرمشهر
  • نام عملیات: بیت المقدس

عبدالرضا در سال ۱۳۴۰ در لار چشم به جهان گشود. تحصیلات دوره ابتدایی را در دبستان سعدی گذراند و به اقتضای شغل پدر، با خانواده راهی بندرعباس شد. دوره راهنمایی را در مدرسه سدید در بندرعباس سپری نمود و پس از بازگشت به لار، در دبیرستان ششم بهمن سابق مشغول به تحصیل گردید.

« سال ۱۳۵۶ در منزل جلسه ای تشکیل داده بود و بچه های محلّه را که اطّلاعی از انقلاب نداشتند را راهنمایی کرد. او با زحمات فراوان گروه سرودی را تشکیل داد و هر هفته در دعای ندبه، این سرودها را اجرا می کرد. مأموران شهربانی از بچه ها سؤال می کردند: چه کسی این سرودها را به شما یاد داده؟ و بچه ها در جواب می گفتند: اسلام به ما یاد داده است. در یکی از شبهای ماه رمضان در تظاهرات به همراه چند نفر از دوستانش دستگیر شدند. »

پس از آزادی عازم بندرعباس شد و تحصیلاتش را در بندرعباس پی گرفت. با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عضویت بسیج در آمد و بعد از اخذ مدرک دیپلم، لباس مقدّس پاسداری را بر تن کرد. « در طول خدمت در سپاه به فعالیتهای فرهنگی می پرداخت. ایشان از اخلاص ویژه ای برخوردار بود و هرگز از کارهایش حرفی نمی زد. » (خاطرات خانواده)

image

سال ۶۱ همراه با گروه ضربت شهید چمران، عازم جبهه جنوب شد و در عملیات نامنظم شرکت داشت. سرانجام دهم اردیبهشت ماه ۶۱ طی عملیات بیت المقدس با هدف آزادی خرمشهر در منطقه جفیر، به شهادت رسید و پیکر مطهّرش بعد از ده روز، شناسایی و به خاک سپرده شد.

چون ممکن است فردا یا یکی دو روز دیگر عازم خط مقدّم شویم، لازم است که چند نکته ای به عنوان وصیت نامه بنویسم. مادرم می دانی که در این مرحله حسّاس از جنگ  من نمی توانستم در شهر بمانم و ناظر کشته شدن برادرانم در جبهه باشم و به همین خاطر عازم جبهه شدم شاید بتوانم مسئولیتی را که خداوند بر دوشمان گذاشته است تا اندازه ای انجام دهم.  برادرانم، شما همچنانکه تاکنون در مقابل ضدّ انقلاب داخلی و دشمنان خارجی ایستادگی کردید، در این لحظات حسّاس پیروزی، مواظب وسوسه های شیطانی که بر علیه جریان ولایت فقیه در جامعه رشد می کند، مقاومت کنید و مواظب باشید که به نام روحانیت مبارز، به انقلاب ضربه نزنند و گوش به فرمان روحانیت در خط امام باشید.

« پدر و برادرانم! راه خدا پیشه کنید که خدا با ماست و ما باید به سوی او بازگردیم. پس چه بهتر که قبل از اینکه مرگ به سراغ ما بیاید و در بستر بمیریم، در میدان نبرد شهادت را انتخاب کنیم که باعث افتخاری است برای من و شما خانواده عزیز … اگر جسدم پیدا نشد، از خانواده می خواهم که ناراحت نشوید چرا که هر کجا باشم به سوی خدا رفته ام. »(وصیت نامه)

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین