دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

دولت تقویت همدلی شیعه و سنی را وظیفه خود می داند

 حجت الاسلام یونسی با اشاره به وحدت مردم تشیع و تسنن در شهرستان خنج، این وحدت و همدلی را ریشه در تاریخ مردم این منطقه عنوان کرد. به گزارش میلادلارستان…

 حجت الاسلام یونسی با اشاره به وحدت مردم تشیع و تسنن در شهرستان خنج، این وحدت و همدلی را ریشه در تاریخ مردم این منطقه عنوان کرد. به گزارش

میلادلارستان و به نقل از خنج کهن، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها که به نمایندگی از هیئت دولت به شهرستان خنج آمده بود، عصر سه شنبه با حضور در جمع مردم تسنن و تشیع این شهرستان، سخنرانی نمود.

حجت الاسلام علی یونسی با تشکر از مردم، مسئولین و روحانیون شیعه و سنی خنج، گفت: سال همدلی و همزبانی است، سالی که برای مردم خنج یک عمر چنین بوده و همیشه همدل و همزبان بوده اند.

وی ادامه داد: مردم خنج، الگو و نمونه ای از همزیستی اسلامی و اخلاقی هستند و این همان هدف مهم انبیاء الهی و انقلاب اسلامی است که بین دل ها پیوند برقرار کند و دل ها را با هم مهربان کند.

مشاور رئیس جمهور افزود: هنگامی که خداوند به یک انسان نعمت عقل و خرد عنایت می کند، آن موقع در مقابل مردم مهربان شده و مردم دوست می شود و این ویژگی ممتاز پیامبر اکرم(ص) می باشد.

یونسی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، گفت: همه ملت ایران افتخار می کنند که امام علی(ع)، امامشان می باشد و همه مردم، چه شیعه و چه سنی، به این امام(ع)، عشق می ورزند.

وی عنوان کرد: بنی امیه بیش از صد سال تلاش کردند که نام امام علی(ع) را پنهان و بدنام کنند و سبّ و لعن آن حضرت را واجب کردند اما امروز در دنیای اسلام، محبوبتر از امام علی(ع)، وجود ندارد. ایشان محور وحدت ماست و ما همه، آن حضرت را قبول داریم.

دستیار رئیس جمهور به فرازهایی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اشاره نمود و گفت: در قسمتی از این نامه، یرامون قضاوت خداوند در روز قیامت در مورد مسئولین، فرهیختگان، بزرگان و افرادی که در رﺃس کار هستند، مطالبی آمده است.

یونسی اظهار داشت: قضاوت خداوند، تابع قضاوت مردم است. اگر مردم گفتند فلان فرد موفق بوده و فلان مسئول درست عمل کرده، خداوند نیز قبول می کند؛ خداوند آنقدر بندگان خود را دوست دارد که اگر فردی خالصانه به مردم خدمت کرد، مردم قبول کرده و خیلی سریع تشخیص می دهند و زود راضی می شوند، یعنی کسی که مدت ها کار خلاف کرده، همین که روش خود را عوض کند، به مردم بر می گردد و این یکی از ملاک های قضاوت الهی است.

وی ادامه داد: این تکلیف الهی است که کارمندان و کارگزاران دولت، با مردم خوب باشند و احساس اربابی نکنند.

نماینده هیئت دولت در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع مردم شهرستان خنج، با اشاره به وحدت مردم تشیع و تسنن در این شهرستان، عنوان کرد: ویژگی وحدت و همدلی که در خنج وجود دارد، ریشه در تاریخ مردم این منطقه دارد و اصیل ترین ایرانیان، اینجا هستند.

دستیار رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها، افزود: دولت جمهوری اسلامی خودش را موظف می داند که در خدمت رسانی، مردم منطقه خنج، لارستان و گراش را در اولویت قرار دهد و تقویت روحیه وحدت و همدلی بین شیعه و سنی را وظیفه خود می داند.

یونسی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر سال نیز اشاره نمود و گفت: ان شاءالله به گونه ای عمل شود که رقابت های سیاسی به خصومت و دشمنی تبدیل نشود و برادری و دوستی حفظ شود.

وی ادامه داد: کارگزاران دولت تلاش کنند انتخاباتی سالم، مطمئن، امن و آزاد برگزار شود و هیچگونه اراده خاصی را دخالت ندهند.

مشاور رئیس جمهور افزود: انتخابات مربوط به مردم است و خودِ مردم برگزار می کنند. دولت، مقدمات آن را فراهم می کند و مردم برگزار می کنند و رﺃی می دهند و ما نیز باید امانت داران درستی برای آنها باشیم.

یونسی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانی جالب فرمودند رﺃی، حق الناس است؛ به نظر بنده، این تعبیر ظریف مقام معظم رهبری، از نظر سیاسی یک نقطه عطف بود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها همچنین گفت: کارگزاران باید تلاش کنند این حق الناس را حفظ نمایند و کافی است افراد امین، صادق و جدی بکار گیرند. مقامات امنیتی، نظامی و انتظامی نیز حتماً در این زمینه همکاری می کنند که ان شاءالله انتخابات خوبی برگزار شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین