چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

سرقت یکی دیگر آثار تاریخی لارستان!!+تصاویر

میلاد لارستان: یکی دیگر از آثار باارزش تاریخی لارستان مورد سرقت قرار گرفت. به گزارش میلاد لارستان؛ طی چند مدت اخیر و در میان سکوت معنادار مسئولین میراث فرهنگی لارستان…

سرقت اثر تاریخی در لارستانمیلاد لارستان: یکی دیگر از آثار باارزش تاریخی لارستان مورد سرقت قرار گرفت. به گزارش میلاد لارستان؛ طی چند مدت اخیر و در میان سکوت معنادار مسئولین میراث فرهنگی لارستان و فارس، این دومین اثری است که طی یکی دو ماه گذشته مورد تعرض، تخریب و سرقت قرار گرفته است.

 در آخرین مورد این بی توجهی ها، در چند روز اخیر، سارق یا سارقان با تخریب گوشه ای از محراب مسجد “پیرپنهان” واقع مجموعه بافت تاریخی شهر لار و در جوار بازار قیصریه، اقدام به دزدیدن کتیبه زیبای این مکان مقدس کردند!!

در ادامه همین تعرض، این مخربان هویت و فرهنگ ایرانی – اسلامی، قصد دزدیدن محراب سنگی این مکان مقدس را نیز داشتند که با وجود تخریب فضای اطراف آن، به دلائل نامعلوم موفق به انجام چنین کاری نشده اند.

براساس شواهد و قرائن و گفتگوهای انجام شده با حجره داران اطراف این اثر تاریخی، متأسفانه کمترین اعتنا به این قضیه (دزدی این کتیبه باارزش) از سوی مسئولین مربوطه صورت گرفته و حتی مأموری جهت صورت جلسه و پیگیری به این مکان مراجعه نکرده است!!

چندی پیش نیز، خانه تاریخی مجیدی و بادگیر چشم نواز آن با مجوز ادارات ذیربط تخریب و نابود شد و قبل از این نیز، سنگهای بالای قبّه آب انبارها توسط افراد ناشناس به یغما برده می شد.

این وقایع ناگوار در حالی رخ می دهد که؛ ادارات متولی امکان تاریخی لارستان که عمدتاً ادارات اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی و گردشگری هستند، علاوه بر عدم بازسازی و نگهداری این آثار ارزشمند در حفاظت و حراست از آنها نیز ناتوانند!!

در پایان طرح این سوالات که نیاز به پاسخگویی صریح مسئولین دارد، لازم است که؛ تا چه زمانی باید آثار تاریخی لارستان تخریب یا سرقت شود و هیچ عکس العملی بدنبال نداشته باشد؟ و چرا به آثار تاریخی دوران های اسلامی و پیش از اسلام که در لارستان وجود دارد، رسیدگی نمی شود؟

سرقت اثر تاریخی در لارستان

سرقت اثر تاریخی در لارستان

سرقت اثر تاریخی در لارستان

سرقت اثر تاریخی در لارستان

سرقت اثر تاریخی در لارستان

سرقت اثر تاریخی در لارستان

سرقت اثر تاریخی در لارستان

 

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین