چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

امضای قرارداد انتقال آب دریای عمان به کرمان و هرمزگان

قرارداد اجرای طرح تامین، تصفیه و انتقال آب از دریای عمان به استان های کرمان و هرمزگان  بین استاندار کرمان و سرمایه گذاران اجرای این طرح به امضا رسید. سازمان…

قرارداد اجرای طرح تامین، تصفیه و انتقال آب از دریای عمان به استان های کرمان و هرمزگان  بین استاندار کرمان و سرمایه گذاران اجرای این طرح به امضا رسید.

سازمان عمران کرمان به عنوان کارفرما با کمک کنسرسیومی از شرکت های مهندسین تهران – بوستن، جهان پارس، هیربدان و برسان سرمایه گذاران این طرح هستند.
 
مدیرعامل شرکت کرمان خودرو و رییس هیات مدیره شرکت عمران کرمان درباره این طرح گفت: آغاز عملیات اجرایی این طرح از شش ماه آینده آغاز می شود و مدت اجرای آن نیز پنج سال خواهد بود.
 
محمدرضا شه بخش افزود: این طرح با بیش از ۸۰۳ میلیون دلار سرمایه گذاری اجرا خواهد شد که سالانه ۸۸ میلیون مترمکعب آب را منتقل می کند.
 
وی گفت: از ۲٫۸ مترمکعب در ثانیه آب انتقال شیرین از دریای عمان ۰٫۵ و ۰٫۷ مترمکعب برای دو شهر در مسیر انتقال آب در استان های هرمزگان و کرمان و ۱٫۶ مترمکعب آن به شهر کرمان تخصیص خواهد یافت.
 
محمد کیافر تصریح کرد: این طرح اولین پروژه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی واقعی در ایران محسوب می شود و با توجه به مسائل، مشکلات و سیاست های دولت در ارتباط با واگذاری چنین پروژه هایی به بخش خصوصی، این طرح یکی از مظاهر این موضوع است.

 به گزارش میلادلارستان وبه نقل از ایرنا استاندار کرمان نیز طی سخنانی اظهار داشت: در حوزه انتقال آب برای مصرف شرب و صنعت از خارج استان اولین حوزه از خلیج فارس مطرح شد که در حوزه صنعت ۱۱۰ میلیون مترمکعب تا سه سال آینده آب منتقل خواهد شد. رزم حسینی بیان کرد: در ادامه نیز مطالعات خط دوم انتقال آب از خلیج فارس برای شرب انجام شده و وزرات نیرو طرح خرید تضمینی آب از خلیج فارس و دریای عمان را در دست مطالعه دارد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین