چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 15

امام جمعه فقيد لارستان در يک نگاه

میلاد لارستان: حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمجتبی نوربخش در سال ۱۳۳۲ در شهرستان گلپایگان در استان اصفهان متولد شد . به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداو…

خبرگزاری فارس: لارستانی‌ها با امام‌جمعه خود آخرین وداع را کردندمیلاد لارستان: حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمجتبی نوربخش در سال ۱۳۳۲ در شهرستان گلپایگان در استان اصفهان متولد شد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداو سیما ؛ وی تحصیلات حوزوی خود را در درس خارج حوزه به مدت ۲۵ سال زیر نظر حضرات آیات گلپایگانی ، فاضل لنکرانی، صافی گلپایگانی و سبحانی گذراند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمجتبی نوربخش همزمان با گذراندن دروس حوزوی پس از اخذ مدرک دیپلم و لیسانس از مدرسه عالی قضایی قم ، درس خارج را در حوزه علمیه قم سپری کرد.

وی در عرصه های های مختلف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی فعالیت چشمگیری داشت به طوری که از دهه ۶۰ به مدت ۶ سال سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت استان مرکزی را برعهده داشت و همزمان با آن نیز در جبهه های حق علیه باطل به مدت ۳ سال به عنوان مسئول تبلیغات لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) حضور داشت که منجر به جانبازی ۱۰ درصدی از ناحیه پا و کمر شد.

حجت الاسلام و المسلمین نوربخش پس از بازگشت از جبهه به عنوان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ورامین به مدت ۵ سال فعالیت کرد در این مدت در این دانشگاه نیز مشغول به تدریس بود.

وی نخستین بار در سال ۱۳۵۳ برای تبلیغات دینی و فعالیت های فرهنگی و اعتقادی به لارستان عزیمت کرد و سال ها در این خطه به تبلیغ پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین نوربخش پس از رحلت آیت الله آیت اللهی امام جمعه فقید لارستان از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به دستور رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۲۶/۱۰/۱۳۹۱ به سمت امام جمعه لارستان منصوب شد.

وی همچنین با ارتباط نزدیک با علمای اهل سنت و علمای تشیع منطقه لارستان توانست وحدت بین شیعه و سنی در منطقه را حفظ و گسترش دهد.

دکتر نوربخش علاوه بر فعالیت های دینی و اعتقادی خود چندین کتاب در حوزه اسلام و قرآن نیز به چاپ رسانده است . سیمای زنان در قرآن ، سیمای غدیر در مکتب اهل بیت جهت دانشگاهیان و تأثیر ذکر در زندگی انسان ها از مهمترین تألیفات امام جمعه فقید لارستان است .

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی نوربخش پس از مدت ها تحمل بیماری سرطان خون صبح امروز در سن ۶۱ سالگی در بیمارستان نمازی شیراز به دیدار حق شتافت .

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین