چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 17

صادرات7 میلیون دلاری انغوزه لار و جنوب فارس

صادرات گیاه دارویی آنغوزه از استان فارس ۷ میلیون دلار ارزآوری داشته است. به گزارش میلادلارستان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر روابط عمومی اداره کل…

صادرات گیاه دارویی آنغوزه از استان فارس ۷ میلیون دلار ارزآوری داشته است. به گزارش میلادلارستان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر روابط عمومی اداره کل

منابع طبیعی استان فارس گفت: ۲۴ تن گیاه دارویی آنغوزه امسال از مراتع و منابع طبیعی استان فارس برداشت و به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است . سلیمانی ارزش این میزان صادرات را ۷ میلیون دلار اعلام کرد .

شهرستان های لار، لامرد، خنج و جهرم جزو مناطق اصلی رویش گیاه دارویی آنغوزه در استان فارس است . استان فارس با ویژگی های اقلیمی و تنوع آب و هوایی یکی از مناطق مهم رویش انواع گیاهان دارویی است و با تولید ۵۰ درصد گیاهان دارویی کشور رتبه نخست پرورش و صادرات گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است .

دشت ها و کوه های فارس ، مستعد پرورش بیش از ۳ هزار گونه گیاه دارویی است که هزار و ۵۰۰ گونه آن پایه تولید دارویی است. در این استان بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت گیاه دارویی و صنعتی شامل گونه‌های شاخص آنغوزه، باریجه، وشاء، زیره سیاه، گل نرگس، شیرین بیان و … در عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد .

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین