شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

بازار 200 ميلياردی مواد مخدر و توجهی به مسئولین لارستان

يكي از استانداران كشور از خريد و فروش روزانه ۲۰۰ ميليارد ريال‌ مواد مخدر در كشورمان خبر داده بود كه حتي در بين كالاهاي مصرفي اين رقم بي‌سابقه است. اگر…

يكي از استانداران كشور از خريد و فروش روزانه ۲۰۰ ميليارد ريال‌ مواد مخدر در كشورمان خبر داده بود كه حتي در بين كالاهاي مصرفي اين رقم بي‌سابقه است.

اگر ارقام كشف شده توسط مأموران انتظامي و كارگاههاي  منهدم شده را براي محاسبه به آن بيفزاييم از خطر خانمان‌برانداز اين كالاي نابود كننده بيشتر مطلع مي‌شويم.

آمارها نشان مي‌دهد در سال ۹۳ بيش از ۵۵۵ تن انواع مواد مخدر در ايران كشف شده كه از اين ميزان ۸۵ تن آن  ترياك و بقيه ساير  مواد مخدر را تشكيل مي‌دهد. اگر اين حقيقت  را در نظر بگيريم كه معمولاً و در حالت خوش‌بينانه  مقدار مواد مخدر  كشف شده حدود يك سوم مواد مخدر وارد شده  است به آمار ورود بيش از ۲ ميليون تن مواد مخدر مي‌رسيم.

راستي مقدار مصرف ساليانه مركبات، گوشت قرمز، ماهي، مرغ، برنج،  چاي و … چقدر است؟ براساس  آمار سرانه هر نفر ۴۰ كيلو برنج در سال مصرف مي‌كند اگر جمعيت ايران را  ۸۰ ميليون نفر در نظر بگيريم مصرف ساليانه برنج در كشور ۳/۲۰۰/۰۰۰ تن مي‌شود كه به طور متوسط براي هر نفر در روز ۱۷۰ گرم محاسبه مي‌شود.

 حال مقدار واردات  بيش از دو ميليون تن مواد مخدر را در نظر بگيريد  كه چه فاجعه‌اي به بار مي‌آورد. آيا وقت  آن نرسيده كه مسئولين منطقه ترانزيتي لارستان با دقت و هوشياري كامل ريشه اين معضل اجتماعي را از بيخ و بن بركنند؟ آيا مسئولين استاني و كشوري نبايد براي لارستان و استان مرزي هرمزگان چاره‌اي بينديشند؟ چراكه مردم شهيدپرور  و سلحشور ايران اسلامي ديگر تحمل اين مصيبت جانكاه را نخواهد داشت.

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین