پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

برخی از مسئولان از سرمایه‌گذاران سهم‌خواهی می‌کنند

میلاد لارستان: نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: برخی از مسئولان به‌جای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، کشکول گدایی خود را جلو آنان دراز کرده و سهم خود را طلب می‌کنند….

خبرگزاری فارس: برخی از مسئولان از سرمایه‌گذاران سهم‌خواهی می‌کنندمیلاد لارستان: نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: برخی از مسئولان به‌جای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، کشکول گدایی خود را جلو آنان دراز کرده و سهم خود را طلب می‌کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسمی با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران، معتمدان محلی و شماری از مسئولان شهرستان کازرون که در دفتر وی برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت، با تأکید برداشتن برنامه و نقشه راه در امر سرمایه‌گذاری اظهار داشت: هر شهرستان نیاز به یک نقشه بنا بر ویژگی‌ خود دارد که این مهم را به نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز گوشزد کرده‌ام.

وی با اشاره به تغییر اقلیم در هر یک از شهرستان‌ها و اینکه وضعیت معیشتی مردم هر شهرستان مسیر تعریف‌شده‌ای داشته است گفت: درگذشته افراد بخش عمده‌ای از نیازهای زندگی خود را از طریق باغداری و کشاورزی، خدمات و پیله‌وری تأمین می‌درند که امروز به دلیل دخالت‌های انسان در طبیعت این روش تغییر یافته است.

امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: با تغییراتی که به وجود آمده روستائیان به شهرها مهاجرت و مسائلی مانند حاشیه‌نشینی، مشاغل کاذب را پدیدار کرده‌اند.

ایمانی ادامه داد: با توجه به این شرایط، باید در روستاها سرمایه‌گذاری صورت گیرد، پیش‌ازاین که روستائیان مجبور به مهاجرت به شهرها شوند و هزینه‌های سنگینی بر اقتصاد کشور تحمیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس در ادامه با تأکید بر لزوم رونق‌بخشیدن به صنایع‌دستی، بسته‌بندی محصولات کشاورزی و باغی و … در روستاها تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دیگر روستائیان مجبور به مهاجرت به شهرها نشوند و بتوانند روی پای خود بایستند.

ایمانی از بخش بالاده کازرون به‌عنوان فقیرترین منطقه این شهرستان یاد کرد و از سرمایه‌گذاران خواست تا سرمایه‌های خود را به حوزه‌های کشاورزی، باغداری، صنایع‌دستی و. در این بخش اختصاص دهند.

امام‌جمعه شیراز بانک‌ها را عامل اصلی عقب‌افتادگی صنعت در کشور دانست و خاطرنشان کرد: درعین‌حالی که ادعا می‌شود وام‌ها ۲۴ درصد است اما این میزان تا ۴۴ درصد نیز برای تولیدکننده تمام می‌شود.

وی همچنین با مثال آوردن این ضرب‌المثل که برخی از مسئولان ما پیش از اینکه علوفه به گاو بدهند، فقط شیر می‌دوشند، گفت: برخی از مسئولان به‌جای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران کشکول گدایی خود را جلو آنان دراز کرده و سهم خود را طلب می‌کنند.

ایمانی از مسئولان خواست تا از آموزش فنی و حرفه‌ای به جوانان این استان غفلت نکنند تا در زمان فارغ‌التحصیلی، آنان با بیکاری رو‌به‌رو نشوند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین بابیان اینکه مولای متقیان حضرت علی (ع) بزرگ‌ترین تولیدکننده زمان خود بود، بیان داشت: تولید باید در خدمت مردم قرار گیرد و نه اینکه برای استثمار آنان و رفاه‌طلبی عده‌ای ویژه‌خواه باشد.

ایمانی ادامه داد: چرخ زندگی با تولید می‌چرخد و چنانچه آن را رها کنیم تمام آنچه داریم از دست می‌رود.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران باید برای تأمین معاش مردم و سر پا نگه‌داشتن نظام و حکومت و در راه رضای خدا وارد عمل شوند و مسئولان نیز از تنگ‌نظری و چوب لای چرخ گذاشتن تولیدکننده و فراری دادن آنان خودداری کنند.

ایمانی افزود: نمایندگان مجلس باید قوانینی را به تصویب برسانند تا سد راه سرمایه‌گذاران نباشد و قوانین دست‌وپاگیر را از جلو پای تولیدکنندگان بردارند و نسبت به تسهیل این امر چاره‌اندیشی کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین