شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

فرماندار ویژه لارستان در زاهدمحمود چه گفت؟

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه اولویت کاری مسئولین شهرستان باید رسیدگی به مشکلات روستائیان باشد؛افزود: حمایت از روستائیان از برنامه های اولویت دار دولت است. به…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه اولویت کاری مسئولین شهرستان باید رسیدگی به مشکلات روستائیان باشد؛افزود: حمایت از روستائیان از برنامه های اولویت دار دولت است.
به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛جلیل حسنی در جمع مردم روستای زاهد محمود از توابع بخش مرکزی لارستان در خصوص حضور خود و مسئولین شهرستان در مناطق محروم گفت: مسوولین وظیفه دارند تا با سرکشی مستمر به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته ، مشکلات این مناطق را رصد کرده و نسبت به رفع موانع توسعه آن اقدام لازم را به عمل آورند.

وی اظهار داشت: فلسفة حضور مسئولین در روستاها این است که متناسب با آن اختیارات و یا همان وظیفه ای که دارند و بر اساس نیازها و مشکلاتی که توسط شوراها و دهیاران روستاها به صورت کتبی به بخشداری و یا فرمانداری اعلام می کنند، اعتبارات را در نظر و تخصیص دهند. که در این سفرها، همه امکانات و نیازهای مردم روستاها را می سنجیم و سعی خواهیم کرد بر اساس اولویت ها و به روستاهایی که درخواست ها و نیازهای شدیدتری دارند ،رسیدگی بیشتر شود. فرماندار ویژه لارستان گفت: اجرای طرح بازدید روستایی توسط مسوولین شهرستان لارستان در راستای تسریع بخشیدن در رشد مناطق روستایی و با حضور کلیه رؤسای ادارات بصورت مستمر اجرا می شود .

 حسنی ادامه داد:رسیدگی به وضعیت روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته اولویت دولت است و این امر با جدیت دنبال می شود. وی با بیان اینکه مسئولینی که به روستاها می آیند در چارچوب اختیاراتی که دارند در خدمت تمامی مردم روستا می باشند ؛افزود:در این نشست های صمیمانه در روستاها قسمتی از مشکلات مردم روستا ناشی از مقتضیات منطقه و وضعیت آب و هوایی و خشکسالی است که بایستی در مرکز شهرستان یا مرکزاستان بررسی و دولت هم بر اساس اعتباراتی که در اختیار دارد هزینه کند.اما بعضی از مشکلات را می توان در همین دیدار ها نیز حل کرد.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود فلسفه وجود شوراها و دهیاران را هم ارتباط مستمر بین مردم و مسئولین دانست و افزود: شوراها و دهیاران بایستی ضمن مطالبه گر بودن، مسائل و مشکلات و درخواست های روستای خود را جمع آوری و بدست مسئولین برسانند و در جهت رفع مشکلات هم اقدام نمایند .

معاون استاندار فارس افزود: شهر لار و بخش مرکزی لارستان بجز دهستان درز و سایبان جزء مناطق محروم محسوب نشده است و تخصیص اعتبارات از محل ۳ درصد نفت و گاز نیز به بخش مرکزی و روستاهایی که تابع این بخش هستند تعلق نمی گیرد ، اما بر اساس جلسات مکرری که داشتیم سعی کردیم از محل دیگر اعتبارات به نوعی این کسری و این مشکلات را جبران نماییم. لذا شوراها و دهیاران با مسئولین ارتباط مستمر داشته باشند تا بتوانیم از محل اعتبارات توازن قدم ناچیزی برای مردم برداریم.

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: اگر برای ساخت مسکن در روستا متقاضی فاقد زمین و واجد شرایط هست می تواند به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه و بصورت قانونی زمین را با وجه مناسب دریافت نماید.

وی ادامه داد:مسئولین بایستی با مشکلات روستاها آشنا باشند تا مسئله آب، برق، راه، طرح هادی وغیره حل شود و و وقتی در جلسات استانی و شهرستانی هستند این مشکلات را بیان نمایند. پیش از این نیز محمد زاهدی رییس شورای اسلامی روستای زاهد محمود و رییس شورای بخش مرکزی لارستان نیز اهم مسائل و مشکلات و درخواست های مردم روستا را مطرح کرد و خواستار رفع این مشکلات شد. مهمترین مشکلات مطرح شده توسط وی، احداث پل در جاده اصلی،ایجاد سد خاکی،فرسوده بودن شبکه داخلی آب،کمبود آب،افت ولتاژ برق،افزایش قیمت زمین،عدم شبکه های تلویزیونی و غیره بود.

در پایان نیز علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان،ماشاالله ثمری و مسئولین ادارات نیز هرکدام جداگانه به ایراد سخن پرداختند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۳:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “فرماندار ویژه لارستان در زاهدمحمود چه گفت؟”

  1. ناشناس گفت:

    سلام جای تاسف هست چرابه بخش مرکزی تعلق نمی کیرد آقای فرماندار ،چه گذشته ،آیا مردم روستای بخش مرکزی چه گناهی مرتکب شدن
    جناب آقای دکترجعفرپورشماچراپیکیر نیستید
    قابل توجه همشهریان گرامی ببینید چه بلای سرروستاهای بخش مرکزی میآد همه شهرستانها دنبال سهم خواهی ازمناطق محروم برای شهرستان خودهستن دیگه بشینید بکید فلان شهرستان پیشرفت کرد
    (( شهر لار و بخش مرکزی لارستان بجز دهستان درز و سایبان جزء مناطق محروم محسوب نشده است و تخصیص اعتبارات از محل ۳ درصد نفت و گاز نیز به بخش مرکزی و روستاهایی که تابع این بخش هستند تعلق نمی گیرد))

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین