چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 10

دستگیری دو زمین خوار کلان در فارس

رئیس سازمان امور اراضی کشور از پرونده ۱۵هزارهکتاری تصرف اراضی دولتی، تغییر کاربری، مسائل مربوط به وقف و تفکیک در استان فارس و زمین خواری سازمان یافته در این استان…

رئیس سازمان امور اراضی کشور از پرونده ۱۵هزارهکتاری تصرف اراضی دولتی، تغییر کاربری، مسائل مربوط به وقف و تفکیک در استان فارس و زمین خواری سازمان یافته در

این استان خبر داد و گفت: ۲ زمین‌خوار کلان دستگیر شدند.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از  تسنیم قباد افشار با اعلام این خبر افزود: در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، کارگروه ویژه‌ای برای مبارزه با زمین‌خواری تشکیل شده که  تا کنون بازدید‌های مفصلی از استان‌های گیلان، مازندران، تهران، البرز و فارس انجام داده است.

این مقام مسئول گفت: در استان فارس به‌عنوان آخرین استانی که از آن بازدید شده، حجم زیادی تخلفات وجود داشته است به‌طوری که بیش از  ۱۵هزار هکتار در این استان تصرف اراضی دولتی، تغییر کاربری، مسائل مربوط به وقف و تفکیک وجود داشته که  قرار است با کمک دستگاه قضایی پیگیری شوند.

افشار با اشاره به زمین خواری‌های سازمان یافته در استان فارس اضافه کرد: بیشتر زمین خواری و تخریب اراضی در استان فارس از طریق مؤسسات، شرکت‌ها یا گروه‌های سازمان یافته است در حالی که در سایر استان‌ها این تخلفات به‌صورت موردی اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان داشت: در حالی در این استان باغ‌شهر‌ها درحال گسترش هستند که هیچ قانون و مصوبه‌ای در این ارتباط وجود ندارد و مردم را به این استدلال گرفتار می‌کنند که به‌شدت با این تخلفات برخورد می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: برخی از متخلفان دستگیر شده و بازداشت هستند تا پیگیری‌های قضایی برای آنها انجام شود. وی با بیان اینکه دونفر از دستگیر شده‌ها تخلفات بزرگی داشته‌اند، گفت: پیگیر هستیم که شرکت‌های این افراد نیز بسته شود. وی اظهار داشت: این دو شرکت‌ با جوسازی به‌گونه‌ای رفتار می‌کردند که گویی قانونی هستند و با قطعه بندی کردن زمین‌ها آنها را به فروش می‌رساندند در حالی که هیچ مصوبه‌ای نداشتند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین