شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

همایش پیرغلامان حسینی، فرصتی طلایی برای لارستان

میلاد لارستان: برگزاری همایش بزرگ بین المللی پیرغلامان حسینی، می تواند فرصتی طلایی به لحاظ معنوی و مادی برای لارستان رقم بزند. به گزارش میلاد لارستان؛ همایش بین الملی پیرغلامان…

میلاد لارستان: برگزاری همایش بزرگ بین المللی پیرغلامان حسینی، می تواند فرصتی طلایی به لحاظ معنوی و مادی برای لارستان رقم بزند. به گزارش میلاد لارستان؛ همایش بین الملی پیرغلامان حسینی، ۱۳ مهرماه پیش رو با حضور چهره های مختلف و مشهور داخلی و خارجی از ۵۰ کشور دنیا در لارستان برگزار خواهد شد.

این همایش بنا به گفته مسئولین برگزار کننده آن، در طی ۱۳ سال سابقه خود فقط در مراکز استانها برگزار می شده و این نخستین بار است که یک شهرستان میزبان این اتفاق مهم بین المللی است.

حال که لارستان به دلائل بسیار مهم از جمله؛ وحدت بی نظیر تسنن و تشیع ساکن در آن، سابقه درخشان تاریخی در مبارزه با استبداد، بهره مندی از وجود با برکت علمای بابصیرت و عامل به دین و همچنین برخورداری از مردمی صبور، همیشه در صحنه و ولایتمدار به عنوان نخستین شهرستان در ایران برای این واقعه عظیم بین المللی انتخاب شده است، باید پاسخ این نگاه مثبت اندیشانه مسئولان را به نحوی باشکوه و در شأن تاریخ و مردم خطه لارستان داد.

میزبانی همایش بین المللی، کاری بسیار سخت، وقت گیر و هزینه بر است، اما می توان با همکاری حسینی وار مسئولان و مردم فهیم لارستان و استان فارس، شاهد برگزاری هرچه بهتر این طرح ملی، مذهبی و معنوی باشیم و این کار میسر نمی شود مگر با همدلی، همزبانی و همفکری کوچک و بزرگ، مرد و زن و مسئول و غیرمسئول.

همانگونه که اشاره شد، برگزاری همایش بین المللی پیرغلامان حسینی در لارستان، یک فرصت طلایی است و باید در مدت زمان یک ماهه باقی مانده با برنامه ریزی اصولی و تقسیم کار مناسب، آمادگی صد در صدی خود برای برپایی این همایش فراهم کنیم.

بر اساس گفته مسئولان کشوری این همایش، برای پوشش اجلاسیه پیرغلامان حسینی، دهها خبرنگار از رسانه های مجازی، مکتوب و صدا و سیما برای پوشش خبری این رخداد مهم به لارستان سفر خواهند کرد که می توان با بهره وری مناسب از این موضوع، در راستای معرفی هرچه بهتر و بیشتر لارستان به جهانیان اقدام کرد.

موضوع دیگری که باید نسبت به آن حساس بود از هم اکنون مسئولان پیگیر آن باشند، ثبت معنوی سینه زنی سنتی و اصیل لاری است زیرا که این نوع سبک عزاداری نشان دهنده هویت دینی و منطقه ای ماست. بدین ترتیب باید مسئولان اجرایی در لارستان با تهیه مدارک، تصاویر و مستندات که توسط برخی محققان لاری فراهم شده با ارائه آن با مسئولان کشوری، زمینه ثبت معنوی آن فراهم شود تا خدای ناکرده از تحریف در ثبت آن جلوگیری به عمل آید.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین