چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 13 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 14

وضعیت بهتر جنوب فارس از نظر فضای کتابخانه‌ای

میلاد لارستان: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: با فعالیت‌های خیری انجام شده فضای کتابخانه‌ای جنوب فارس نسبت به نقاط دیگر استان وضعیت بهتری دارد. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

خبرگزاری فارس: وضعیت بهتر جنوب فارس از نظر فضای کتابخانه‌ایمیلاد لارستان: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: با فعالیت‌های خیری انجام شده فضای کتابخانه‌ای جنوب فارس نسبت به نقاط دیگر استان وضعیت بهتری دارد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، سید محمدامین جعفری حسینی اظهار داشت: سیاست اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، توسعه‌ متوازن و هماهنگ در تمام مناطق و نواحی استان است.

وی افزود: اجرای کامل نهضت مطالعه‌ی مفید بر توسعه‌ی متوازن و هماهنگ مبانی و منابع کتاب‌خوانی و کتابخانه‌ای در تمام مناطق و نواحی شهری و روستایی استان استوار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، ضمن اشاره به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که سرانه نسبتاً مطلوب کتابخانه‌ای را ۸ مترمربع به ازای هر ۱۰۰ نفر ترسیم می‌کند، ادامه داد: توسعه هماهنگ، پایدار و متوازن فضای کتابخانه‌ای و گسترش یکپارچه و هدفمند مؤلفه‌های کتاب‌خوانی و نهضت مطالعه مفید در تمام نقاط و مناطق شهری و روستایی استان فارس در دستور کار قرار دارد.

جعفری تصریح کرد: مدیریت بهینه و منطقی منابع مالی و انسانی و روابط هدفمند و نظام‌مند میان دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی و اجتماعی استان می‌تواند ضامن دستیابی به اهداف نهضت مطالعه مفید باشد.

وی با بیان این که تاکنون رشد و توسعه فضا و فعالیت‌های کتابخانه‌ای در همه نقاط استان متوازن نبوده، اضافه کرد: مراجع و مجاری تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حوزه‌های سیاست، فرهنگ و اجتماع باید با همدلی و همزبانی برای تدبیر و تدوین یک حرکت هماهنگ در این زمینه همت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس بیان کرد: در هر کدام از شهرستان‌ها که تدبیر مدیران ارشد و ارتباط بین دستگاهی، نمود بهتر و روشن‌تری یافته است، چشم‌اندازهای بهتری از توسعه‌ فضا و فعالیت‌های کتابخانه‌ای داشته‌ایم و در این میان، وسعت دید و همت فرمانداران و شهرداران نقش ویژه‌ای داشته است.

جعفری نقش مفید و سازنده خیرین و نیک‌اندیشان کتابخانه‌ساز را مورد تأکید قرار داد و افزود: به تحقیق و بدون تردید در هرکدام از مناطق استان که خیرین و نیک‌اندیشان پاک‌نهاد به یاری توسعه فضای کتابخانه‌ها آمده‌اند، حیات کتابخانه‌ها روشن‌تر بوده است و به همین دلیل فضای کتابخانه‌ای جنوب استان بسیار امیدوارکننده‌تر از سایر مناطق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر فضاهای کتابخانه‌ای جنوب استان، توسط خیرین نجیب آن مناطق تأمین‌شده و بیشتر خیرین فعال در حوزه کتابخانه سازی در جنوب استان زندگی می‌کنند و برای دیگران زندگی‌های بهتر را می‌آفرینند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ضمن ابراز امیدواری نسبت به استقبال خیرین سایر نقاط و مناطق استان از امر کتابخانه سازی، آمادگی کامل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس را برای تسهیل و تسریع در روند نیت تا عمل خیرین و نیک‌اندیشان کتابخانه‌ساز اعلام کرد و گفت: در ماه‌های اخیر با مذاکرات و دیدارهای دل‌نشینی که با مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها داشته‌ایم، فرصت‌های بسیار خوب و مناسبی برای توسعه متوازن فضاها و فعالیت‌های کتابخانه‌ای یافته‌ایم.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین