شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۶ب.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

پاسخ به شبهه «پيامی برای ايرانيان قبل از ماه محرم!»

اخیرا شبهاتی در خصوص بزرگداشت مراسم محرم در فضاهای مجازی در حال پخش شدن است که هدف آن تخریب گفتمان شجاعت و مظلومیت اهل بیت است. مت یکی از این…

اخیرا شبهاتی در خصوص بزرگداشت مراسم محرم در فضاهای مجازی در حال پخش شدن است که هدف آن تخریب گفتمان شجاعت و مظلومیت اهل بیت است. مت یکی از این شبهات و پاسخ به آن را در ادامه می خوانیم :

متن شبهه

” پيامی برای ايرانيان قبل از ماه محرم! بیایید به جای پرداخت ميلياردها تومان به مداحان برای گرياندن خود، آن را هزينه خنداندن کودکان بی سرپرست کنيم! “

پاسخ شبهه

۱. یکی از شگردهای تجویزی معروف مخالفان در عملیات روانی، ارزش گذاری ناصواب و استفاده ابزاری از ارزش های دینی جهت تخطئه دیگر آرمان ها و اصول مهم است. بطور مثال: مسافران آنتالیا در موعد حج قهرمان داستان بینوایان شده و بر طبل کمک به مستمندان می کوبند و یا مثلا در روز قدس به صورت کاملا اتفاقی! برخی وطن پرست می شوند.

موضوع فوق هم از این قاعده مستثنی نیست و در کشوری که متاسفانه در اسراف، جراحی زیبایی بینی، تورهای ترکیه، تجمل گرایی و… رکوردشکنی کرده است شاخک های برخی باز هم به صورت کاملا اتفاقی!! در آستانه محرم برای کمک به مستمندان حساس می شود! این تکنیک ها دیگر بسیار نخ نما و مضحک شده است.

۲. گریاندن مردم جای خود دارد. خنداندن یتیم و کمک به یتیم هم جای خود دارد. جملات و شبهات اینچنینی که با استفاده از مغالطه و تقابل سازی دو یا چند کار نیک ساخته میشوند و دو کار خوب و نیکو را در مقابل هم قرار میدهند، انحراف است و نباید اینگونه مطالبی که با احساسات انسان ها مرتبط است را قبول و بازنشر کنیم.

۳. به شواهد آمار مسلم این است که عزاداران و عاشقان حسینی بیشترین خدمت را به خلق و محرومان می کنند. حماسه سازان سالهای  دفاع مقدس و مدافعان حرم همان عاشقان حسینی بودند که جان خود را برای امنیت و نشاندن گل لبخند بر لبان کودکان وطن هزینه کردند!

۴٫ در سیره خود اهل بیت (ع) وجود داشته و به ما یاد داده اند که مداحان را پاداش و صله بدهید (و البته که با برخی از افراط گری ها مخالفیم) و معتقد هستیم گرچه عملکرد برخی مادحین اهل بیت در استفاده از برخی اشعار بی محتوا و تاکید بر برهنه شدن عزادران و… قابل نقد است، اما اکثر مداحان محترم کشور بلبل های دلسوخته ای هستند که با نوای خود صرفا ظلم یزیدیان و مظلومیت حسینی را بازگو می کنند و گریه اهل بکاء به دلیل شعله ور شدن حرارتی است که در قلوب مومنین است. چرا که پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: إنَّ لِقَتلِ الحُسَينِ حَرارَةً في قُلوبِ المُؤمِنينَ لاتَبرُدُ أبَدا

«شهادت حسين سلام الله علیه آتشى در دل مؤمنان درانداخته است كه هرگز سرد نخواهد شد.»

۵٫ زنده نگه داشتن شعائر الهی و دینی که از جمله آنها عاشوراست، با برگزاری مراسم های عزاداری و روضه و… انجام می پذیرد که شبهه افکنان از روی بی اطلاعی یا گاها غرض ورزی بدنبال حذف یا کمرنگ کردن آنها هستند.
“امام خمینی(ره): روضه سیدالشهداء برای حفظ مکتب سیدالشهداء است. این گریه ها و این روضه حفظ کرده مکتب را!”

“آنتوان بارا (نویسنده مسیحی): اگر حسین از ما بود، در هر سرزمینی برای او بیرقی برمی افراشتیم و در هر دیاری برای او منبری برپا می نمودیم و مردم را با نام حسین به مسیحیت فرا میخواندیم…”

۶٫ آتش سهمگین توپخانه رسانه ای دشمن علیه دستگاه عزاداری مولا حسین(ع) نشان از اهمیت و قدرت و انتخاب مسیر درست عزاداران دارد و امسال نیز به کوری چشم وهابی های روشنفکرنما محرم را با شور و شعور بیشتری برگزار خواهیم کرد.

۷٫ متاسفانه هر ساله با نزدیک شدن به ماه محرم چنین متونی توسط افراد مخالف دین بصورت سازمان یافته تولید، و بوسیله افراد ساده لوح و سطحی نگر در سراسر فضای مجازی منتشر میشود که هدفی جز تخریب اعتقادات مردم را ندارند، لذا انتظار می رود که مخاطبین برای روشنگری اذهان عمومی با توجه به وُسع خود اقدام کنند.

منبع: کانال بصیرت افزایی

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین