پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

خنج رکورددار کشت و برداشت سورگوم در فارس

با هدف مقابله با بحران کم آبی ، کاشت سورگوم جایگزین کاشت ذرت در شهرستان خنج شد . معاون فنی و مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خنج گفت: در راستای…

با هدف مقابله با بحران کم آبی ، کاشت سورگوم جایگزین کاشت ذرت در شهرستان خنج شد . معاون فنی و مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خنج

گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با هدف استفاده بهینه از آب زراعی ، گیاه سورگم جایگزین کشت ذرت در این شهرستان شده است.

کاظمی افزود: سورگم گیاهی از خانواده ذرت است که در منطقه گرمسیری کشت می شود و به علت پایا بودن به مدت ۲ تا ۳ سال ، هر ۲۵ روز یک بار قابل برداشت است . در هر دوره ۷۰ تن سورگوم برداشت می شود . هم اکنون سطح زیر کشت این محصول در خنج به ۱۵ هکتار رسیده و از هر هکتار به طور میانگین ۳۰۰ تن علوفه تر برداشت می شود که در مقایسه با ذرت دانه ای ۵ برابر افزایش تولید دارد .

معاون فنی و مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خنج ، برداشت ۶ چین از این محصول در طول سال ، رشد سریعتر در مقایسه با ذرت، سازگاری با حداقل میزان بارندگی سالانه در مناطق نیمه خشک ، قابلیت کشت به صورت دیم و مقاومت به خشکی را از جمله مزیت های کشت سورگم نسبت به ذرت عنوان کرد .

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شهرستان خنج ، از نظر سطح زیر کشت و میزان برداشت سورگوم در استان فارس ، مقام نخست را داراست .

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین