شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

مراقب باشيم …

هر ساله با آغاز مهرماه بهار  و خزاني توأم صورت مي‌پذيرد، تحصيل دانش‌آموزان و دانشجويان جاني تازه  مي‌گيرد و سبزه‌زار طبيعت به زردي و برگ‌ريزي و خزان  مبتلا مي‌شود. آغاز…

هر ساله با آغاز مهرماه بهار  و خزاني توأم صورت مي‌پذيرد، تحصيل دانش‌آموزان و دانشجويان جاني تازه  مي‌گيرد و سبزه‌زار طبيعت به زردي و برگ‌ريزي و خزان  مبتلا مي‌شود. آغاز سال تحصيلي  جديد وسيله‌اي است كه دبيران  دبيرستان‌ها و آموزگاران آموزشگاهها و اساتيد دانشگاهها با ايده‌هايي

  جديد و انديشه‌هايي تازه به كلاس‌هاي درس وارد شده و امانت‌هاي جامعه كه فرزندان اين مرز و بوم‌اند با آموزش و تربيت رشد و تعالي بخشند.

تذكر اين نكته بسيار مهم است كه اگر جوانان را به توسعه علم و دانش ترغيب نماييم و با خلق و خوي شايسته آنان را به تعليم و تربيت صحيح سوق دهيم و با بشارت و انذار نونهالان را به فعاليت در فراگيري دانش هدايت نماييم و خود همگام آنها قدم برداريم، آينده‌اي اميدبخش و مثمرثمر خواهيم داشت.

به عكس، اگر با خلق  و خوي ناشايست و افراط و تفريط در پرورش و آموزش مسير هدايت را ناهموار نموده و نااميدي و يأس را به جامعه تزريق كنيم نه تنها آينده‌اي يأس‌آفرين و بي‌ثمر بلكه جامعه‌اي بي‌روح و پرخطر خواهيم داشت كه عواقب شوم آن گريبان همه ما خواهد گرفت و قصور و تقصير اساسي هم به عهده اساتيد و معلمين و آموزش‌دهندگان است.

بديهي است خانواده، اولين معلم و خانه، اولين آموزشگاست.

پس مراقب  باشيم در اين دوره پراضطراب و دغدغه كه همه وسايل ارتباط جمعي جهاني بخصوص فضاهاي مجازي براي انحراف جوانان جوامع اسلامي همه گونه ابزار را تهيه ديده‌اند با بيداري كامل و صميميت با دانش‌آموزان و دانشجويان به گونه‌اي كار كنيم كه بتوانيم فرزندان اين مرز و بوم را در برابر تجهيزات ناموزون آگاهي بخشيم و در مقابل  مفاسد اجتماعي بيمه نماييم.

مدبرمسئول

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین