چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

ارزش‌های دفاع مقدس را بازسازی کنیم نه تکرار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین”یاد آسمان” که باتجلیل ازخانواده معظم شهدا و برنامه های متنوع هنری برپاشد،ابراز داشت: ارزش های نهفته در دفاع مقدس را باید بازسازی…

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین”یاد آسمان” که باتجلیل ازخانواده معظم شهدا و برنامه های متنوع هنری برپاشد،ابراز داشت: ارزش های نهفته در

دفاع مقدس را باید بازسازی کرد، نه اینکه تکرار کنیم.

بهزاد مریدی با بیان اینکه امروز ما به دنبال تکرار گذشته نیستیم، گفت: نه انقلاب ما چنین می خواهد و نه دین ما. لذا، بنای ما این است که ارزش های دورانی را بازسازی کنیم که با هم بودن را تجربه کرده ایم.

وی با بیان اینکه همه شهروندان ایران به دفاع مقدس می اندیشند و دلتنگ آن زمان هستند ادامه داد: زیستن در آن زمان را آرزو می کنیم. آیا آرزوی ما بمباران های شبانه است؟ آیا آرزوی ما محدودیت های فضای آموزشی و … در دهه شصت است؟ این طور نیست؛ آرزوی ما زمانی است که با هم زیستن را تجربه می کردیم و اختلافی در میان ما نبود و این نبود اختلاف هنر دفاع مقدس بود. این همان چیزی است که امروز آن را هنر ارزشی می خوانیم و چه خوب این نام برازنده آن است.

مریدی با بیان اینکه بناست احیا گر آن ارزش ها باشیم و هنر ارزشی و هنر دفاع مقدس را تکرار کنیم، یادآور شد: هنرهای ما بسیارند؛ هنرهای تصویر، تجسمی، آوا، نوا، سخنوری و… همه آنها چیزی است که می توان هنر ارزشی خطاب کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پیشنهاد داد که هنر دفاع از ارزش ها و هنر سبک زندگی احیا شده و مورد تاکید قرار بگیرد.

مدیرکل ارشاد فارس با اشاره به ارزش‌های دوران دفاع مقدس گفت: بنا نیست تا ارزش‌های آن دورانی که با هم بودن را تجربه کردیم باز تکرار کنیم بلکه باید احیاگر آن باشیم و هنر دفاع مقدس را احیا کنیم.

بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: همگان به دوران مقدس و دفاع بزرگ می‌اندیشیم و دلتنگ آن زمانیم و زیستن در آن زمان را آرزو می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آرزوی ما بودن در شرایط سخت زندگی آن دوران نیست، بلکه مسلمآً چنین نیست و آرزوی ما آن زمانی است که با هم بودن و همسان بودن و بدون هیچ‌گونه اختلافی را تجربه می‌کردیم و آن هنر دوران دفاع مقدس بود که امروز آن را هنر ارزشی می‌نامند و چه خوب این نام برازنده آن است.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مریدی خاطرنشان کرد: شاید تمام ارزش‌های نهفته در دهه ۶۰ که دهه متفاوتی بود و دهه جنگ نبود از خاطره برود و یا ارزش‌ها در آن نهفته باشد، لذا باید ارزش‌های آن را باید بازسازی کنیم نه تکرار.

مدیرکل ارشاد فارس با تأکید بر اینکه ما به به دنبال گذشته‌گرایی نیستیم و بنا نیست تجربه نداری‌ها و کم و کاستی‌ها را باز تکرار کنیم که نه انقلاب و نه دین ما چنین می‌خواهد، گفت: بنا نیست تا ارزش‌های آن دورانی که با هم بودن را تجربه کردیم باز تکرار کنیم بلکه باید احیاگر آن باشیم و هنر دفاع مقدس را احیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه هنرهای ما بسیارند، هنرهای آوایی، تصویری، نمایشی، تجسمی، خوشنویسی، شعر، ادب و سخنوری را از جمله آن هنرها برشمرد که می‌توان آن‌ها را هنر ارزشی خطاب کرد.

مدیرکل ارشاد فارس در پایان پیشنهاد داد تا به جای استفاده از واژه هنر دفاع مقدس، هنر دفاع از ارزش‌ها، هنر سبک زندگی و هنر سبک همسانی آن زمان را استفاده کنیم.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین