چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

بیش از 1 هزار خانوار سالمند زیرپوشش کمیته امداد خنج

میلاد لارستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خنج گفت: طبق آخرین آمار از جمعیت ۲هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خنج، ۱ هزار و ۲۶۰ خانوار آن را…

میلاد لارستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خنج گفت: طبق آخرین آمار از جمعیت ۲هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خنج، ۱ هزار و ۲۶۰ خانوار آن را سالمندان تشکیل می دهند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل روابط عمومی کمیته امداد خنج؛ علی شهابی به مناسبت روز جهانی سالمندان در دیدار با تعدادی از سالمندان زیرپوشش این نهاد با با بیان اینکه پرداختن به مباحث سالمندی مربوط به یک روز خاص نیست، اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد جمعیت سالمندی درشهرستان باید بتوانیم دغدغه‌های سالمندان و مشکلاتشان را شناسایی و برررسی کنیم و برای آنها راهکارهایی را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه از کل جمعیت سالمندان استان۴۳ درصد آن زیرپوشش کمیته امداد استان فارس هستند افزود: جمعیت سالمندان کمیته امداد خنج ۱هزار و ۸۰۰ نفر است که ۷۹ درصد آن روستایی و ۲۱ درصد آنان شهری هستند.

شهابی اضافه کرد: نزدیک به ۵۰ درصد سالمندان زیرپوشش را زنان سرپرست خانوار شامل می شوند.

این مسئول میزان مستمری پرداختی به سالمندان در هر ماه راحدود ۷۸۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: بسته‌های معیشتی کمیته امداد در اختیار سالمندان قرار می‌گیرد، اما این بسته‌ها حداقل نیازهای سالمند را تامین می‌کند و در واقع سالمند به کمک مستمری کمیته امداد و یارانه دولت می‌تواند بخشی از مسائل معیشتی خود را پاسخ دهد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از شش میلیون نفر جمعیت سالمند در کشور زندگی می کنند، خاطر نشان کرد: اکنون ۲۵ درصد از جمعیت سالمند کشور زیرپوشش خدمات کمیته امداد هستند که درواقع جمعیت سالمندان فقیر و نیازمند کشور را شامل می‌شوند.

مدیر کمیته امداد خنج با بیان اینکه سالمندان حمایت شونده از سوی کمیته امداد بیشتردر مناطق روستایی و محروم و فقیرنشین شهرستان ساکن هستند، افزود: این افراد علاوه بر مشکلات سالمندی با مشکلاتی همچون فقر، محرومیت و عدم دسترسی به منابع رو به رو هستند.

شهابی یکی از مشکلات سالمندان را حفظ عزت و منزلت آنان دانست و تصریح کرد: اکنون سالمندان دارای فرزند به دلیل مشکلاتی همچون کمبود وقت و عدم فرصت کافی اعتنای لازم را به والدین خود نداشته و این مسئله تکریم آنان را خدشه دار می‌کند که در این زمینه نیاز به فرهنگسازی از سوی اصحاب رسانه است.

وی بیان کرد: سالمندان نیاز به بسته‌های بهداشتی و تغذیه‌ای مناسب تری دارند به طوری که سالمندان تحت پوشش کمیته امداد از یک حداقل درآمد و امکانات برخوردار هستند لذا لازم است یارانه این قشر تقویت شود تا بتوانند حداقل با شرایط سنی خود نگران معیشت و زندگی خود نباشند.

مدیر کمیته امداد خنج مسکن و استیجاری بودن منازل، رفت و آمد، پرداخت وام، مشکلات روحی و روانی، تغذیه، بیماریهای صعب العلاج، بیمه های مکمل، اشتغال و مقررات بیمه های اجتماعی را از دیگر مشکلات سالمندان برشمرد.

وی تنهایی را یکی دیگر از مشکلات سالمندان معرفی و گفت: این نهاد تلاش می کند با برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه فرهنگی، اردوهای زیارتی و سیاحتی از بروز برخی مشکلات این قشر جلوگیری کند.

شهابی ارائه خدمات بهداشتی درمانی و تهیه و توزیع وسایل توانبخشی، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و پیاده روی به مناسبت هفته سالمند در سطح شهر و روستاها ،آموزش مراقبتهای بهداشتی درمانی با هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان،ارائه بسته خدمتی به سالمندان شامل پرداخت کمک هزینه ازدواج ، پرداخت کمک هزینه بستری و اعمال جراحی بیماران سالمند ، اعطای وام کار انگیزی را از جمله خدمات این نهاد به سالمندان تحت پوشش عنوان کرد.

وی افزود: اعطای تسهیلات گوناگون اشتغال برای سالمندان شامل پرورش ونگهداري دام و طیور، خدمات اداري وفني ومهندسي واموراداري ، صنايع دستي واشياءهنري ، فعاليت هاي صنفي وصنعتي وحمل ونقل ، فعاليتهاي عمراني وساختماني وخدمات ، کشاورزي باغداري نیز از دیگر خدمات کمیته امداد به سالمندان است.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین