چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 13

دریادارفدوی: آل‌سعود را گوشمالی می‌دهیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آسیب‌پذیری سعودی با آمریکاییها قابل مقایسهنیست.دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی درباره احتمال سوء استفاده سعودی ها از خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اگر…

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آسیب‌پذیری سعودی با آمریکاییها قابل مقایسهنیست.دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی درباره احتمال سوء استفاده

سعودی ها از خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اگر خباثت به حدی برسد که خویشتنداری دیگر تکلیف الهی ما نباشد، تکلیف الهی ما، گوشمالی دادن و تودهنی زدن به کسانی است که حتی فهم و شعور محاسبه درست برای منافع خود را ندارند.

دریادار فدوی افزود: ما همواره خودمان را در موضعی حس می کنیم که در یک خانواده ای هستیم که بعضی از اعضای این خانواده شیطنت می کنند. اگر لازم شد در یک خانواده ای فرزند شیطان وجود داشته باشد حتما برادر بزرگترباید گوش این شیطان را بگیرد و او را سرجایش بنشاند.

دریادار فدوی تاکید کرد: مسلما توانمندی نیروهای مسلح و نیروهای سپاه، توانمندیهای کافی و کاملی است که قدرت هرگونه گوشمالی را برای شیاطین کوچک در اختیار دارد و این کار را می تواند انجام دهد، اما می دانیم که مسلما شیطان بزرگ سالهای طولانی با ما در شرایط بازدارندگی بسر می برد و می داند که نمی تواند در برابر انقلاب اسلامی اقدامی انجام دهد و دلیلش آن است که ماهیت ما و آمریکاییها، حق و باطلی است. اگر آمریکاییها می دانستند که می توانند به مقابله با حق بپرخیزند، به فردا موکول نمی کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به این سؤال که بعضی معتقدند عربستان از سیاست خویشتنداری جمهوری اسلامی سوء استفاده کرده و در یمن ، بحرین و سوریه دخالت می کند، گفت: دشمنان ما معمولا اشتباهات محاسباتی کردند، آمریکاییها اشتباهات محاسباتی کردند هم پیمانان منطقه ای آنها نیز همان طور.

وی افزود: صدام نیز اشتباهات محاسباتی کرد و این اشتباهات آن قدر احمقانه بود به خبرنگار می گفت مصاحبه بعدی را سه روز دیگر در تهران انجام خواهم داد. همواره دشمنان ما اشتباهات محاسباتی کردند. یکی از این اشتباهات محاسباتی که دشمنان ما بویژه دشمنان کوچک ما بعضی اوقات مرتکب شدند، اشتباهات محاسباتی در میزان خویشتنداری انقلاب اسلامی است و بویژه سعودیها.

دریادار فدوی ادامه داد: سعودیها در شرایطی بسر می برند که قادر نیستند به صورت جامع و کامل محاسبات انجام دهند ولی ما نمی نشینیم تا آنها اشتباهات محاسباتیشان تکرار شود بعد اقدام کنیم.

وی گفت: امکان دارد که خویشتنداریمان فراتر از آن چیزی باشد که در اشتباهات محاسباتی آن‌ها وجود دارد. اگر خیلی از محدودیتها و محذوریتهایی که انقلاب اسلامی به لحاظ اسلامی بودن و به لحاظ ادب و حیای اسلامی دارد، نبود؛ شیطان‌های کوچک در منطقه فرصت نمی‌یافتند خیلی از این اقدامات و شیطنتها را در منطقه انجام دهند. اما ما در یک جامعه اسلامی صحبت می کنیم و این محدودیت وجود دارد، مگر اینکه خباثت به حدی برسد که خویشتنداری دیگر تکلیف الهی ما نباشد، بلکه برعکس تکلیف الهی ما، گوشمالی دادن و تودهنی زدن به کسانی باشد که حتی فهم و شعور محاسبه درست برای منافع خود را ندارند.

فدوی در پاسخ به سوالی درباره توانمندی نیروی دریایی سپاه با توجه به وجود ناوهای آمریکایی و فرامنطقه ای، گفت: سالهای طولانی است که مسؤولیت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین امنیت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است و علاوه بر این نیروی دریایی سپاه در دریای عمان و آبهای آزاد نیز حضور دارد.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از العالم فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خلیج فارس و تنگه هرمز را قلب شرق و غرب دنیا توصیف و خاطرنشان کرد: خلیج فارس از مشخصه هایی برخوردار است که در هیچ کجای دنیا نمی توانید این مشخصه ها را ببینید علاوه بر اینکه در مرکز انقلاب اسلامی قرار دارد در مرکز کشورهای اسلامی قرار دارد، انرژی دنیا و آن چیزی که می توان روی آن حساب کرد در منطقه خلیج فارس وجود دارد. و هر چه در دنیا جلوتر می رویم سهم خلیج فارس از تامین امنیت بویژه امنیت اقتصادی و انرژی دنیا بیشتر می شود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین