شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

سرمایه‌گذاری در بخش واحدهای فراوری و بسته‌بندی خرما در لارستان

میلاد لارستان: معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان از سرمایه‌گذاران دعوت کرد در زمینه واحدهای فراوری و بسته‌بندی خرما و همچنین سردخانه نگهداری این محصول در لارستان سرمایه‌گذاری کنند….

خرما نخلمیلاد لارستان: معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان از سرمایه‌گذاران دعوت کرد در زمینه واحدهای فراوری و بسته‌بندی خرما و همچنین سردخانه نگهداری این محصول در لارستان سرمایه‌گذاری کنند.

علی ارغون در گفت و گو با میلاد لارستان؛ با بیان اینکه۱۰ درصد خرمای فارس در لارستان تولید می شود، اظهار داشت: نزدیک به ۹ درصد از اراضی لارستان زیر سطح درخت خرما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طور میانگین سالیانه ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن خرما در لارستان تولید می شود، افزود: این میزان خرما از ۳ هزار هکتار از نخلستان های لارستان برداشت می شود.

معاون سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه۴۰ رقم خرما در لارستان تولید و برداشت می شود، گفت: مهمترین این ارقام شاهانی، خاصویی، زاهدی(قصب)، پیارم، لشت، زرد لار است.

این مسئول تصریح کرد: برداشت خرما از اوايل مرداد ماه (بصورت رطب) شروع و تا اواخر آبان ماه ادامه مي يابد که بیشترین سطح زیر کشت در لارستان به رقم “شاهانی” با ۱ هزار و ۵۰۰ هکتار تعلق دارد.

ارغون با اشاره به اینکه فعالیت های مختلفی از قبیل پرداخت يارانه، توزيع نهال يارانه دار، اجراي سيستمهاي نوين آبياري، تسهيلات بانكي، يارانه جهت خريد ادوات مكانيزه باغي و غیره برای حفظ و توسعه سطح زيركشت خرما در لارستان به باغداران و سرمایه گذاران ارائه می شود.

وی با تأکید بر نیاز به سرمایه گذاری در زمینه واحدهاي فراوري وبسته بندي خرما در لارستان، تصریح کرد: این نهاد تا حد امکان آمادگی لازم برای همکاری با سرمایه گذاران در خصوص حذف يا كاهش تعرفه آب، برق، گاز و بيمه، واگذاري اراضي دولتي، بسترسازي جهت صادرات خرما و شناسايي بازارهاي هدف و غیره را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان با دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد سردخانه نگهداری خرما در این شهرستان،  بیان کرد: متأسفانه با وجود حجم تولید بالای خرما در منطقه لارستان، سردخانه نگهداری خرما وجود ندارد

ارغون خريد خرما با قيمت پائين، بي ثباتي بازار خريد، نبود سردخانه نگهداری محصول، نبود کارخانه فرآوری و بسته بندی خرما در لارستان را عمده مسائل و مشکلات نخلداران این منطقه برشمرد.

وی در خصوص اثرات خشکسالی بر تولید محصولات گفت: بي شك وقوع خشكسالي هاي مداوم و افت كمي و كيفي منابع آبي موجب كاهش عملكرد محصول، افزايش آفات و امراض گياهي، افزايش هزينه هاي توليد و درنهايت كاهش بهره وري نخلستان ها شده است.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان افزود: هر لارستانی به طور میانگین سالیانه ۷ كيلوگرم خرما مصرف می کند.

وی اضافه کرد: خرماي تولید شده در لارستان به شهرهاي تهران، شيراز و جهرم و بخش از آن به كشورهاي حوزه خليج فارس ارسال می شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین